Röportaj: Murat GÜNAY
Kamera. Bircan ÖRSEL / Kurgu: Dilek ÖZYER
Yaz ayları ve uzun tatiller yaklaşırken, aileleriyle birlikte yola çıkacak otomobil kullanıcıları mutlaka araçlarını kontrol ettirmeli. Periyodik bakımlardan ön aksam kontrollerine, lastik analizlerinden klima ve kayış tamirlerine kadar birçok farklı endikatörün göz önünde bulundurulmasında büyük fayda var.
Sayın Sadrettin Şengül, otomotiv sektöründe uzun yıllardır çalışıyorsunuz. Kendi şirketinizi kurduktan sonra araç kullanıcılarının teveccühü ne yönde oldu? Sadrettin Şengül Otomotiv’in hizmet alanını da anlatarak cevaplar mısınız?
Gençlik çağlarımdan beri otomotiv sektörünün içinde bulundum. Hem kurumsal markalarda hem de kendi markamla hizmet üretmeye devam ediyorum. 2020’li yılların başından bu yana İzmir yolu üzerinde bulunan şirketimizde bütün otomobil markaları için bütün satış sonrası hizmetleri sunuyoruz. Kaporta, boya, mekanik, elektrik, elektronik, şanzıman bölümleri için periyodik bakımların hepsini içermekteyiz. Teveccüh konusunda memnun olduğumuzu söyleyebilirim. Belirli bir müşteri portföyüne ulaştık ve güvenli hizmet sunduğumuzu da müşterilerimizden net biçimde duyuyoruz.
Her alanda kendini kanıtlamış bir markaya dönüştürdüğünüzü biliyoruz. Özellikle güçlü olduğunuz bir otomobil markası var mı?
Hem benim geçmişteki deneyimlerim hem de profesyonel kadromuzun deneyimlerini göz önünde bulundurursak, Renault ve Dacia markaları konusunda çok güçlü olduğumuzu söyleyebilirim. Elbette bütün markalar için de nitelikli hizmet sunuyoruz.
Burada çok ferah ve konforlu bir bekleme-müşteri dinlenme alanınız var. Kadın müşteriler, genç müşteriler rahatlıkla araçlarını getirip burada bakım esnasında bekleyebiliyorlar mı?
Evet, klimalı ve modern dekorasyonlu bir bekleme-dinlenme alanımız var. Burada kadın ya da erkek bütün misafirlerimiz güven içinde bakım süreçlerinin tamamlanmasını bekleyebiliyorlar. Hatta internet bağlantımız sayesinde buraya gelip çalışan birçok müşterimiz var. Bekleyen müşterilerimize ikramlarımız da oluyor. Bunun ötesinde, İzmir yolu üzerinde ikamet eden müşterilerimizi evlerine bıraktırıp, bakım bittikten sonra araçlarını kendilerine teslim edebiliyoruz.
Bu bölgede kadın otomobil kullanıcıları oldukça fazla, bu müşterilerimiz çocuklarıyla birlikte gelip burada periyodik bakım işlerini rahatlıkla yaptırabiliyorlar.
Yaz ayları yaklaşırken otomobil kullanıcıları nelere dikkat etmeli? Öncelikli olarak araçlarıyla ilgili neler yapmalılar?
Uzun tatiller için uzun yolculuklara çıkacak olan otomobil kullanıcılarına öncelikle geç kalmamalarını öneriyorum. Yola çıkmadan bir gün önce gelip bakım yaptırmak mantıklı değil çünkü mekanik ve elektrikli birçok parçası bulunan bir cihaz olan otomobillerin bakımlardan sonra bir süre daha takip edilmesi gerekiyor. Herhangi bir aksaklık oluşursa derhal bakım yapılan işyerine dönüp sorunun çözülmesi lazım. Kısıtlı zamanda bizler de çok sıkışıyoruz. Periyodik bakımların mutlaka yaptırılması gerekiyor. Uzun yolda otomobilin ön aksamlarında meydana gelebilecek sorunları ön görmek gerekiyor. Bunun yanı sıra lastiklerin kontrol edilmesi çok önemlidir. Klimaların dikkatle incelenmesi, kauçuk içeren kayışların kontrol edilmesi gerekiyor. Bütün bu süreçleri servis şirketleri çok iyi biliyor. Biz otomobili A’dan Z’ye kontrol edip uzun yolculuklara hazırlıyoruz.
Tüketiciler, parça kalitesinin yetkili servisle aynı olduğu, hizmet ve işçilik kalitesinin yüksek olduğu Sadrettin Şengül Otomotiv’i neden tercih ediyorlar?
Ülkemizde ekonomik atmosfer bazen otomobil kullanıcılar için de zorlayıcı olabiliyor. Hem hızlı, kaliteli hem de oto yedek parça garantileri yetkili servislerle aynı seviyede olan özel bakım ve tamir servisleri yüzde 20-30 oranında daha uygun faturalar çıkarabiliyor. Bu durumda müşterilerimizin bizi tercih etmesi çok doğal… Özellikle işbirliği yaptığımız MOTRIO markası bütün yedek parça kullanımlarını denetliyor. Belirli teknik destek, yedek parça desteği ve hatta eğitim desteği de veren MOTRIO markası ile ilgili incelemelrimiz çok olumlu. Bu da tercih edilmemizin önemli nedenlerinden biridir.
Sayın Sadrettin Şengül çok kaliteli bir marka ile işbirliğine girdiniz. Neden bu markayı tercih ettiniz?
MOTRIO markası dünya çapında kaliteli yedek parça ve daha birçok otomotiv malzemesinin tedariklerini sağlıyor. Bu marka Renault markasının kurduğu bir alt markadır. Premium otomobil markaları böyle şirketler kurarak kendi altyapılarını güçlendiriyorlar. Dünya çapında 3.000’in üzerinde noktası bulunan merkezi İtalya’da olan güvenilir bir şirket… Biz de Sadrettin Şengül Otomotiv olarak böyle kaliteli bir marka ile partnerlik anlaşması imzaladık. Bu hamle ile müşterilerimizin memnuniyetini artırmayı hedefledik. Türkiye’de şu an 100’e yakın satış sonrası hizmet noktası oluştu. Biz oldukça memnunuz ve kullanıcılardan aldığımız geri dönüşler de çok güzel.
Otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişimi nasıl takip ediyorsunuz?
Değindiğiniz konu bence çok önemli. Eğer teknolojiyi takip etmezsek, çok geride kalırız ve müşterilerimizin taleplerini karşılayamayız. Örneğin, ‘yeni çıkan arabalar için hangi yağı ya da hangi cihazı kullanacağız?’ sorusunu sorduğumuzda birçok seçenek çıkıyor karşımıza. Ortaya çıkan bir arızanın kaynaklandığı elektronik parça hiç bilmediğiniz bir teknolojiyle üretilmiş olabilir. Bu yüzden öğrenmemiz ve kendi hizmetlerimizde bu yenilikleri uygulamamız gerekiyor. Otomobil markalarının distribütörleri ile görüşüp bilgi alıyoruz ve yatırım yapıyoruz. 6 ay bunu takip etmezseniz 5 yıl geride kalırsınız.
Bir yandan da sizin sporcu olduğunuzu biliyoruz. Otomobil sporları ve yarış tutkunuz devam ediyor mu?
Evet otomobil sporlarına olan tutkum devam ediyor. Uzun yıllardır bu spor ile ilgiliyim. Araç bakımında ustalaştığımız için kendi yarış otomobilimizi tamir edip gerekli bakımlarını kolaylıkla yapabiliyoruz. 20 Nisan’da sezona Bodrum rallisi ile devam ediyoruz ve o rallide yarışacağız. Sponsorumuz MOTRIO olacak. Sponsorumla birlikte tahminen 5 yarışlık bir seriyi yıl sonuna dek tamamlayacağım. Bu tutkudan vazgeçebilmek pek mümkün değil. Salt adrenalin meselesi değil bir yandan da insan psikolojisi ile de yakından ilgili bir durumdur. İşinizin dışında bir spor dalıyla ilgilenmek sizi hem iyileştiriyor hem de daha sağlıklı ve aktif bir birey yapıyor. Bodrum rallisine bütün otomobil sporları meraklılarını bekliyoruz.
Son olarak, sizin için başarının kriteri nedir, açıklar mısınız?
Bence başarının kriterini, düzenli olarak bizi tercih eden kullanıcıların, bize ne kadar ‘az’ geldikleri üzerinden değerlendiriyorum. Eğer kullanıcılar Sadrettin Şengül Otomotiv’e gelip periyodik bakım ya da tamir hizmeti almışlarsa ve bir sonraki kontrole kadar bize tekrar tekrar gelmemişlerse işimizi doğru yapmışız demektir. Dolayısıyla bir otomobilin yağ bakımına geldiğinde, önümüze çıkabilecek
olası problemleri kestirip müşteriye buna göre bir kullanım skalası çıkarıyoruz. Yani, ‘bu otomobili bundan sonra böyle kullanacaksınız’ diyoruz. Tek isteğim, kullanıcıların bu talimatlara ve öngörülere kulak vermeleridir. Eğer uyarıları dikkate alırlar ve araçlarını doğru kullanırlarsa bize sık sık uğramak zorunda kalmazlar ve biz başarılı olmuş sayılırız.