Olay Gazetesi ekonomi yazarı Feridun Eyüpoğlu da köşesini bugün bu konuya ayırdı. Yerli otomobil fabrikasına Bursa ile birlikte 20 kentin daha aday olduğunu belirten Eyüpoğlu, yazısında konuyla ilgili çabaları aktarıyor.
Bursa’nın “yerli” lobisi
Yerli oto markası sanayinin birincil gündemi oldu.
Sürüklediği alt sektörlerle de otomotiv bu ilgiyi hak ediyor.
Ve haliyle yerlinin fabrikası için de ciddi bir yarış başlamış durumda.
Şimdiye kadar 20’ye dayanan talipli kervanı oluşmış bile!
Haliyle Bursa’nın da eli armut toplamıyor.
Örneğin Bursa OSB Başkanı Hüseyin Durmaz’ın Bursa’ya taşıdığı dünya çapındaki etkinlik büyük bir fırsat oluşturdu.
Durmaz’ın “Dünya çapında bir organizasyona ev sahipliği yapıyoruz” vurgusu boşuna değil.
Çünkü “Automotive Meetings” organizasyonu Amerika Birleşik Devletleri’nden Fransa’ya, Almanya’dan Japonya’ya kadar 28 ülkeden otomotivcilere Bursa’nın önemini gösteriyor.
Ayrıca konsorsiyumdaki babayiğitler de kentimizdeki potansiyele dair mesajları ilk elden aldı.
Mesela BTSO Başkanı İbrahim Burkay “TEKNOSAB hem lojistik altyapısıyla, demiryollarıyla, otobanıyla ve liman bağlantılarıyla bugün otomotiv sektöründe rekabetçilikte yerli otomotivin konumu olarak biçilmiş kaftan” diyerek işi özetlemiş.
Başkan iyi söylemiş hatta az söylemiş!