Çavuş, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Fiyat artışları başımızı döndürüyor.
Etiketler sürekli değişiyor.
Pazardan akaryakıt istasyonuna, marketten fırına, sokaktaki simitçiden lokantaya kadar her yerde durum aynı.
Haliyle tüketicinin de başı dönüyor.
Vatandaş, mağdur olmamak için her alışverişte raf fiyatı ile kasadan çıkan faturadaki rakamı karşılaştırıyor.
Çünkü, bazı yerlerde söz konusu rakamlar tutmuyor.
Bu nedenle, tüketici dernekleri ile ilgili kurumlar da vatandaşı dikkatli olmaları konusunda sürekli uyarıyor.
***
Biz de geçtiğimiz cuma günü, kızımızı BUDO ile İstanbul’a yolcu etmek üzere Mudanya’ya gittik.
Yemek saatine denk geldiğinden, bir yerlerde oturup atıştıralım dedik.
Zaman sınırlı olduğundan fast food’u tercih ettik.
Bu alanda hizmet veren bir zincirin bünyesindeki bazı markaları tek çatı altında topladığı mekâna girdik.
Kasaya yönelip tavuk dürüm ve iki ayran ile bir kola rica ettiğimi söyledim.
‘Yan taraftaki çalışan kız içecekler hangi boy oluyor’ diye sordu.
‘Küçük’ dedim.
Kasadaki erkek araya girdi:
‘Menüde küçük boy içecek olmuyor.’
Aslında biz menü falan istememiştik ama zamanımız sınırlığı olduğundan ve beyefendinin yüzü sirke sattığından münakaşa etmek yerine ‘içecekler kalsın o zaman’ dedim.
Yandaki kız utandığından tekrar sordu…
‘İçecekler hangi boy oluyordu?’
Kasadaki ‘Onlar iptal’ dedi.
Fazlasıyla mahçup ve yapılanın yanlış olduğunu çok iyi bilen kıza yüz ifademle üstelememesini ima ettim.
***
Kredi kartı ile ödememi yaptım.
Faturayı aldım baktım ki rakam fazla.
Aldığım tavuk dürümün üzerinde 34,99 TL yazıyor.
Üçünün 104,97 TL olması gerekiyor.
Benden alınan ise 113,97 TL.
Döndüm kasadaki o arkadaşa sordum.
‘Bu rakam neden fazla?’
Cevap:
‘Zam geldi, panodaki rakamları henüz değiştirmedik.’
İçecek konusunda olduğu gibi, zaman sıkıntısı nedeniyle 10 liranın da tantanasını yapmadım.
Tavuk dürümler geldi.
Lezzet de sıfır…
Tavuklar kurumuş.
Ama yapacak bir şey yok açız…
Yedik.
Olay Gazetesi Yayın Kurulu Üyesi Hasan Ali Çavuş’un yazısının tamamı için tıklayın…