Devlet politikası olarak bazı hatların sefer sayılarının azaltılmasını anlayabileceklerini kaydeden Karaca, “THY ve Anadolu Jet’in Rus havayolu şirketleri uçamayacağı için yeni hatlara ilave seferler koymasını da anlayabiliriz. Ancak bunu yaparken, yerel ihtiyaçların tamamen görmezden gelinmesini ve tüm seferlerin iptal edilmesini anlayamayız. THY’nin bu planlamaları yaparken kendi gücü ve potansiyelini göz önüne alarak tutmasını ve buna göre planlamalar yapmasını beklerdik” dedi.
“KÜTAHYA’DA SEFERLER SÜRÜYOR”…
Yenişehir Havaalanı atıl tutulurken, Sabiha Gökçen Havaalanı’na Büyükşehir Belediyesi’nin her gün karşılıklı 25 otobüs seferi yaptığını hatırlatan Karaca,
“Sabiha Gökçen’i ön plana alıp Bursa Yenişehir Havaalanı’nı arka plana iten AK Parti iktidarı, yandaş şirkete verdiği Kütahya-Afyon Zafer Havaalanı’na ise çevredeki 3 kentin toplam nüfusundan daha fazla yolcu garantisi sağlıyor. Bugün görüyoruz ki, Yenişehir’den uçuşlar 2 Nisan itibarıyla durduruluyor. Zafer Havaalanı’ndan usi uçuşlar sürüyor ve 5 Nisan için bilet alınabiliyor. Doluluk oranının çok yüksek olduğu Yenişehir’den; Muş, Erzurum, Trabzon seferleri durduruluyor, yolcu sayısı yüzde 5’i bile bulmayan Zafer Havaalanından devam ediyor. Bu nasıl bir planlamadır anlamak mümkün değil” diye konuştu.