Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
”Bursa’da… Yıllardır trafik denince akla, adeta Bursa’nın trafik sıkışıklığı sembolü haline gelen Acemler Kavşağı ve bölgesi geliyor.
Özellikle…
Yakın Çevre Yolu ve Yunuseli ile Hürriyet-Soğukkuyu’dan gelen araçların ana yola çıktıkları noktada trafik örülmesi ciddi sorun oluşturuyordu.
Hele…
Ana yola çıkıp Orhaneli Kavşağı yönüne gitmek isteyen araçların sol şeride geçme istekleri, arkadan gelen trafiğin duraklamasına neden olduğu için Kent Meydanı’na kadar trafik yığılmasına neden oluyordu.
Bu yığılma…
Yapılan yol genişletmesi ve Mudanya Yolu ile Orhaneli Kavşağı yönüne gidecek araçlar için şerit ayrıştırması yöntemiyle giderildi.
Şimdi…
Akşam saatlerinde yoğunluk kaynaklı aksamalar olsa da Acemler trafiği akıcı hale geldi. Şerit ayrıştırmasına sürücüler alıştığında daha akıcı trafik ortaya çıkacağı ortada.
İşte…
Bu çalışmanın ardından Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı gündemine ikinci trafik sıkışıklığı noktası olarak Ata Bulvarı’nı aldı.
Öncelik de…
Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nden çıkan araçlarla bölgedeki konutlara ulaşmak isteyen ve İzmir Yolu’na ulaşmak isteyen araçların adeta trafik yumağı oluşturdukları Durmazlar Kavşağı’na verildi.
Burada da…
Acemler’de olduğu gibi hem şerit ilavesi yöntemiyle yol genişletmesi,, hem de kavşağı kullanıp dönüş yapan araçlarla devam edenlerin birbirlerini kesmemeleri için ayrıştırma çalışması gerçekleştirilecek.
Aynı şekilde…
Kavşağa bağlanan bazı caddelerde de mecburi yön düzenlemesi yapılacak.
Bu çalışmanın…
İlk ayağını oluşturmak üzere Durmazlar Kavşağı’ndaki alanlarda dolgu ve kazı çalışmalarına başlandı. Kavşağın genişletilmesinden sonra da, akıcı trafik sağlamak için yol üzerinde düzenleme çalışmasına geçilecek.
Tüm bu çalışmalar kısa sürede bitirilip Ata Bulvarı trafiği akıcı hale getirilecek.
Sırada da kentin doğu bölgesi trafiği var.”
Fabrikaların vardiya saatleri akşam trafiğinin sorunu
Gözlemimiz şu… Bursa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikalarda vardiyanın bittiği saat 18.00’den itibaren Bursa yönüne servis araçları seli oluşuyor.
Servis araçlarının Ata Bulvarı’na çıktıkları Durmazlar Kavşağı da kilitleniyor.
Buna…
Bölgede yaşayanların eve dönüş trafiği eklenince trafik daha çok etkileniyor.
Başlatılan çalışma, vardiya saatleri değişmese de trafiğe etkisini en aza indirmeyi amaçlıyor.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamını okumak için tıklayın…
Altıparmak çarşamba ne oldu
Ata Bulvarında, Ahmet Taner Kışlalı,Yüzüncü Yıl ve FSM Bulvarlarındaki dönel kavşaklar kaldırılmalı,yan toplayıcı yollardan anayollara çıkışlar konrol altına alınmalı,tek yön uygulamaları yaygınlaştırılmalı ve yeşil dalga sistemi tekrar gözden geçirilip yaygınlaştırılmalı . Nevzat Önder EGM eski Trf.Da.Bşk
Trafik ihbar hattı vardı eskidenmŞimde neden yok.
Bursa’da diğer bir önemli sorun kaldırımlara parkeden araçlar.Trafik polisleri doğru dürüst ceza yazmadiklari için yayalar artık kaldırımlarda yürüyemez oldu.Ozellikle ara mahallelerde
Bursa’ya özellikle tren hatlarina devasa otoparklar yapmak gerek çok katlı.ARTİK HEYKEL ALTIPARMAK CADDESİNE YURT DİSİNDAKİ UNLU CADDEELER GİBİ TRAFİKSİZ OLMAKİ SİVİL ARAÇLAR SOKULMAMALİ.DİK KALDİRİM CADDESİ ÇİFT SERUDİ KALDİRMİYOR MALESEF.SAGA SOLA PARKEDEN ARAÇLAR YUZUNDEN BAZEN 1 SSATE GEÇİLİYOR.TEK ŞERİT SADECE YUKARİ ÇİKİŞ OLMALİ.RİNG MANTİGİYLA TRAFİK AKMALİ ALTERNATİF YOLLARDAN
Gürsu Kavşağıda UNUTULMAMALI Sabah ve Akşam trafiği çekilmiyor.
Hiç vakit kaybetmeden durmazlar kavşağına Köprülü kavşak yapılmalı
İlk öncelik olarak izmir yolu bursa istikameti atabulvarı dönüşü genişletilirse daha sağlıklı olacak
Hürriyet soğuk kuyu adalet mah yol genişleme projesi Osmangazi belediyesin de bekletiliyor sahipsiz
Ana yollara dikey çıkışları yatay olarak tahli yoldan ana yollara çıkışlar yatay olarak genişletme olarak yapılırsa bu işlemlerde trafiği rahatlatacaktır
Durmazlar kavşağını akıllı kavşak yapsınlar yalandan yolları duba ile çevirip yol yapıyoruz demesinler çalı yolu ağlıyor bu arada.
Küçüksanayi çıkışı – Üçevler kavşağı acil olarak sağa dönüşler kontrollü çıkışa serbest bırakılmalı..
Bu sayede biriken trafikde azalma olacaktır..Çok küçük ve 1 günlük işle trafiğe fayda sağlayacaktır..
Sayın Ahmet Emin Bey sizin öncülüğünde bir bölgede oluşan trafik sorununu gündeminize almanızı rica ediyorum organize sanayinden mudanya yoluna çıkış Bursa yönüne gidecek araçların besaş dönüşünde trafik çok sıkışıyor burayada bir düzenleme gerekiyor. Burayada bir çözüm gerekiyor.
En sorun yerlerden biri yan yollardan katılımlar nedeniyle özlüce ve küçük sanayi arası Bursa’ya geliş.durma noktasına gelen durumlar oluyor akşama doğru
Bursa şehrimizde trafiği daha akıcı,zaman ve yakıt,döiz kaybına nedenelri ortadan kaldırmanın bir yoluda TEYÖN uygulamalalrını doğru yönlerde acilen uygulamaya geçirmekten geçiyor.
TEKYÜN uygulaması yapılan yerlerde parklanma ile yolu kapatanalra araçlarını bağlama ve yüksek para cezaları şart.
Bursa ve merkez ilçeleirmizde çöpkonteynırları mutlaka disiplin altın alınmalıdır.
Birçok ana caddelerde,sokaklarda trafiğe engel olan durumları var.
Yine bazı ana arterlerde köprülü kavşak yok amma en azından bu arterlerde ÇELİK KONTRÜKSİYON ile U DÖNÜŞÜ KAVŞAKLAR YAPARAK trafiğin akışı hızlandırılır.
görükle Kayapa İzmir yolu kevsagi,Mudanya yolu geçit köprüsü düzenlenmeli.yeni yapılan geçit Özdilek Balat çıkışı berbat,otobandan Balat girişi kötü.hep bir plansizlik ,kervanı yolda düzme hali.