Özdal, yazısında dikkat çeken şu bilgileri verdi:
Cumartesi güne, Bursa Laik ve Kamusal Eğitim Platformu’nun basın toplantısıyla başladık.
Karşımızda eğitimin paydaşlarını temsil eden kişiler vardı.
Öğretmenler adına sendika temsilcileri, öğrenciler adına bir lise öğrencisi, veliler adına da bir veli, eğitimin sorunlarını paylaştı, eğitim camiasının seslerini duyurdu.
Platform temsilcileri sarsıcı veriler paylaştı.
Türkiye genelinde uzaktan eğitime erişemeyenlerin sayısı bir hayli fazlaymış.
Bunun temel nedeni, internete ulaşamamak ve digital cihazlardan mahrum olmak.
Bunu bizzat Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıkladığı verilere dayanarak söylediler.
Mesela tablet ihtiyacı 2 milyon 644 bin iken, dağıtılan tablet sayısı 600 binde kalmış.
Bursa’da da durum farklı değilmiş.
Platform temsilcileri Bursa gibi ‘gelişmiş’ bir kentte online öğretime erişemeyenlerin yüzde 55 gibi yüksek oranda olduğunu ileri sürdüler.
Online öğretime erişemeyen öğrencilerin durumu, hiç kuşkusuz eğitime olumsuz yansıyacak.
Çocuk gelin ve çocuk işçi sayısının artmasını bu olumsuzluğa örnek verebiliriz.
Veya çocukların tarikat ile cemaatlerin yurt ve kurslarına mahkum olması…
Platform temsilcileri eğitimi yönetenlere şu eleştiriyi yaptılar:
“En son kapanması gereken okulları, en başta kapattınız. AVM’leri açıp, okulları kapattınız.”
Bursa’da sarsıcı sınıf mevcutları verileri
Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği ideal sınıf mevcudu 23.
Eğitim-İş yetkilileri Bursa’daki sınıf mevcutları ortalamasıyla ilgili şu bilgileri verdi:
İmam-Hatip okulları: 15 öğrenci.
Anadolu liseleri: 45
Bursa ortalaması: 30
Yani neresinden tutarsanız tutun, bu veriler plansızlığı ortaya koyuyor.
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…