Yılmaz yazısında şu bilgileri aktardı:
Bugün anılarda kaldı… Yapımına 1875 yılında başlanan Bursa-Mudanya Demiryolu hattında ilk tren seferi 1892’de yapıldı. Ekonomik getiri sağlamadığı gerekçesiyle 1948 yılında devre dışı kaldı ve raylar da söküldü.
Oysa…
Merinos, Acemler, Geçit, Yörükali, Mudanya istasyonlarıyla Mudanya Treni yolcu taşımanın yanında bölge için önemliydi.
Gerçi…
O yılların istasyon binaları görselliğiyle günümüzde otel, restoran ve sosyal tesis olarak ayakta duruyor ve hizmete devam ediyor, ama demiryolu güzergahı neredeyse unutuldu.
Hatta…
Geçmişin anıları dile getirilirken pek çok kişiye masal gibi geliyor. Çünkü, bugün bu hattı anımsayanların sayısı da çok azaldı.
Anımsayanlar da…
Hızı çok düşük trenin yokuş tırmanırken daha da yavaşladığını, hatta yokuşta ilk vagondan inen yolcuların, bağlardan üzüm ve meyve toplayıp son vagondan trene yeniden bindiklerini anlatıyorlar.
İşte…
Geçmişte kalan ve Bursa’nın anılarında yaşayan Mudanya Treni güzergahı, Mudanya’nın Ülkü Mahallesi Muhtarı Taner Bayrak’ın projesiyle Yörükali-Ülkü-Mürsel köyleri bölgesi için yepyeni bir özellik kazandı.
Projeyle…
Eğimin olmadığı bölgede zeytin ve çam ağaçlarının arasından geçen eskinin demiryolu hattı güzergahı günümüzde doğa ve bisikletseverler için bisikletle gezinti güzergahı haline dönüştü.
Hatta…
İçinde bulunduğumuz pandemi sürecinde, başta Bademli sakinleri olmak üzere bölgede yaşayanlar hafta sonları ailece bisikletli gezinti turlarına başladılar bile.
Ülkü Mahallesi Muhtarı Taner Bayrak projesinin amacını anlatırken şunu söyledi:
“Mürsel ve Yörükali mahalleleri arasında yer alan eski tren yolunu vatandaşların güvenle kullanabileceği bir güzergah haline getirmek öncelikli hedefimiz. Bu sayede bisiklet ve doğa tutkunu vatandaşları bölgeye çekip kırsal turizm canlandırarak bölge halkına ekonomik kazanç sağlamak istiyoruz.”