Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Konunun… Kritik iki boyutu var. Birincisi, pasif bırakılan Yenişehir Havaalanı yerine yıllardır Bursalılar yurt içi ve dışı hava ulaşımı için, İstanbul’daki Sabiha Gökçen Havaalanı’nı kullanmak zorunda kalıyorlar.
Deniyor ki:
“İstanbul çok yakın. Yenişehir’e gider gibi Sabiha Gökçen’e ulaşılıyor. Onun için Sabiha Gökçen de artık Bursa’nın havaalanı sayılır.”
Ne münasebet?..
İnsanlar kendi yaşadıkları kentteki havaalanı boş dururken, neden başka kente gitmek zorunda kalsınlar?
İkincisi…
Havaalanı İstanbul’da olunca Bursa’da çok az turist konaklıyor. İstanbul’da kalıp Bursa’ya günübirlik turlarla geliyorlar.
En önemlisi de şu:
Yurt dışı havayolu şirketleri Yenişehir Havaalanı’nı maliyet nedeniyle uçuş rotalarına almıyorlar. Çünkü, başka havaalanlarında Turizm Bakanlığı tarafından teşvik uygulanırken, Yenişehir kapsam dışı bırakıldı.
Öyle olunca da, yabancı firmalar için Yenişehir Havalanı uçuş maliyeti nedeniyle cazip olmaktan çıkıyor.
Nitekim…
Yakın geçmişte Kuveyt Havayolları, El Cezire Havayolları, Salam Air, Gulf Air gibi para harcama potansiyeli yüksek turist getiren firmalar Yenişehir’i rotalarına alsalar da maliyet hesabıyla uçuşlarını durdurdular.
Bu da…
İstanbul’a yakınlığın Yenişehir Havaalanı ve Bursa turizmi için avantaj değil, dezavantaj olduğu anlamına geliyor.
İşte…
Bu konuları, BURTİD kısa adıyla yeni kurulan Bursa Turizmcileri ve İş İnsanları Derneği Başkanı Doğan Sager gündemine aldı.
Hatta…
Bursa Valisi Mahmut Demirtaş’ı ziyaretinde öneri de getirdi:
“Bursa’ya Ortadoğu ve Avrupa’dan direkt uçuşla daha fazla turist getirecek yabancı havayolu şirketlerine yerel bazda teşvik uygulayalım.”
Kulağımıza…
Vali Demirtaş’ın konuyu önemsediği ve uygulanabilir bulduğu geldi.
Atılan adımı umut verici gelişme olarak görüyoruz. Bursa da destek olursa kent ekonomisine doping etkisi yapar.
Bursa turizm kaybında hesap çok büyük
Rakamlar… Bursa’nın sırf havaalanı dezavantajı nedeniyle yaşadığı turizm kaybının çok büyük olduğunu gösteriyor.
Örneğin…
Bursa’da gayrimenkul alan 30 bin civarı Ortadoğulu var. Bu insanlar evlerine gelip gidiyorlar.
Yanı sura…
Bir uçak 210 yolcu kapasiteli. En basit hesapla, bir turist günde en az 350 Dolar harcıyor. 10 günde 3 bin 500 dolar demek. Bir uçakla, kent ekonomisine 735 bin dolar girmesi söz konusu.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Haddimize düşmesede bir katkı bizden diyerek bir iki cümle edelim.Yenisehir havaalanı muhteşem bir havaalanı.Böyle bir destinasyonumuz var ve biz rakiplerimizin ayağının takılarak düşmesini beklemek niyeki.Kurallara uyarak maraton koşumuzu en ideal şekliyle yapabiliriz.Nasılmı,? Burulaşın kulağina kar suyu kaçırarak. 80 nolu otobüs duraklarına üç durak daha ilave edilirse rantbal bir duruma gelebilir.kestel etbalık Esenevler ve davutdede durakları indi bindilere açılarak. Hepsi bu. Yenişehiri atıl bırakan BBB uygulamalarıdır.saygı ve hürmetlerimle.
Bursa dan Gaziantep e yıllardır uçak seferi olacak deniyor. Hep yalan. Bu da gösteriyor ki Bursa’ yı önemsemiyorlar. Türkiye’ nin 4 . Büyük şehrinde ne hızlı tren ne de uçak seferleri var. Fotoğraf çok net. Milletvekilinden bir tel Mustafa Esgin uğraştı gerisi bom boş. E şimdi O da yok !
Üstad senin bu açıklamalarınıben bizzat yaşadım nasılmı ben Tarih kokan ecdad eseri nadide şehri’mizde taksi esnafıyım inanın yemin ederim bu yaz bir tane dahi gün boyu Arap veya diğer milletlerden turist gezdiremedim vede gezdiremedim nedeni sizin söylediğiniz gibi İstanbul menşei’li vip araçlar ile geliyorlar ve öylede gidiyorlar özellikle bu yazı ve yılı çok ama çok zor geçirdim ve geçirdik ben günlük yövmiyeci şoför olarak çalışmaktayım gelin görün yemin ederim ki günlük 250tl. 300tl. 350tl. gibi çok üzücü vede komik yövmi ye ile evime gittim şimdi ise bu işi bırakmak istiyorum hem kazanç düşük hem de can güvenliğimiz yok saygılarımla
Tebrikler üstad sizde olamasanız hiç bir milletvekili nede yerel yöneticilerin bursa ya bir katkı sağlayacağı yok tebrik ederim sizi