Bu mesajlara dikkat! WhatsApp üzerinden de denemeye başladılar…

Son dönemde SMS dolandırıcılığının arttığını ve yeni yöntemlerin ortaya çıkmaya başladığını belirten tüketici dernekleri yetkilileri, vatandaşları, telefonlarına gelen her mesajı açmamaları konusunda uyarıyor.

Bu mesajlara dikkat! WhatsApp üzerinden de denemeye başladılar…

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, vatandaşları yıllardır SMS yoluyla dolandıran kötü niyetli kişilerin bu yöntemi son yıllarda WhatsApp üzerinden de denemeye başladığını söyledi.

Dolandırıcıların, son dönemde devlet tarafından verilen ve kamuoyunda sıkça gündeme gelen hibe ve destekleri konu ederek menfaat sağlamaya çalıştığını ifade eden Aziz Koçal, “Mesela, ‘Geri ödemesiz 15 bin TL devlet desteğinin detayları için hemen tıklayın’ şeklinde mesajla birlikte link gönderiyorlar. Bu link tıklandığında cep telefon faturalarına 50 TL yansıtılıyor.” dedi.

Koçal, ayrıca bakanlıkların, KOSGEB’in ve diğer devlet kurumlarının verdiği 300 koyun, çeyiz hesabı, devlet destekli konut kredisi, mazot desteği gibi teşvikler üzerinden de dolandırıcılık yapılmaya çalışıldığı belirterek, bu SMS’lerle birlikte gönderilen linklere tıklanıldığında faturaya direkt 50 lira yansıtıldığını bildirdi.

Mağduriyet yaşamamak için yapılması gerekenler

Koçal, GSM şirketlerinin bu konuda daha dikkatli davranması gerektiğini kaydederek, tüketicileri rahatsız eden, dolandıran bu mesajlardan kurtulmak için gelen mesajların altında B ile başlayan numaranın (B186 gibi) bazı telefonlarda bulunan mesaj engelle bölümüne yazılarak engellenebileceğini aktardı.

Ayrıca Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun sikayet.btk.gov.tr adresine yine mesajın altında bulunan numara ile şikayet etmenin mümkün olduğunu kaydeden Koçal, şu ifadeleri kullandı:

“Mesajlarda gelen numaraları arayarak, faturaları ücret yansımış tüketicilerimiz, durumu anlatan bir dilekçe ekine fatura örneği de koyarak, yerleşim yerlerinde bulunan kaymakamlık bünyesindeki tüketici hakem heyetlerine müracaat etmeleri gerekmektedir. GSM şirketleri, abonelerinin kişisel verilerini saklamak ve iletişim güvenliklerini de sağlamakla yükümlüdür. Dolayısıyla tüketicileri yeterli şekilde bilgilendirmeden mesafeli sözleşme ilkelerine aykırı hizmet veren, telefon ekranına bir dokunuşla abonelik hizmetini başlatmış gibi gösteren, aslında vatandaşa herhangi bir hizmet vermeyen bu tür çoğu yurt dışı menşeli firmaların tahsilatlarına aracılık etmek GSM şirketlerinin abonesinin güvenliğini sağlama yükümlülüğüne aykırılık teşkil etmektedir.”

“O SMS’leri direkt silin”

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, dolandırıcılık yöntemlerinde sınır tanımayan kötü niyetli kişilerin, cep telefonlarına gönderdikleri tuzak SMS’ler ile tüketicileri yüksek tutarlı telefon faturası ödemeye mahkum ettiğini kaydetti.

Küçük, istenmeyen SMS’lerin gönderilmemesi konusunda yasal düzenleme olmasına rağmen, kötü niyetli kişiler tüketicileri istismar etmeye devam ettiğini kaydederek, şunları söyledi:

“Otomatik abonelikler konusunda, GSM operatörleri üzerinden işlem gerçekleşmektedir. Otomatik abonelikler konusunda, GSM operatörleri aboneleri koruyucu önlemler almalı, tüketicilerin istismar edilmesinin önüne geçilmelidir. Tüketiciler kendilerine gönderilen her SMS mesajını, her e-posta iletisini açmamalıdır. Tanımadıkları kişi ya da numaralardan gelen bu tarz mesajları açmadan silmelidir. Ayrıca, kamu otoritesi, tüketicileri koruyucu önlemler almalı ve uygulamalıdır.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X