BTK verilerine göre, bu yılın birinci çeyreğinde kuruma toplam 31 bin 110 şikayet iletildi.
Ocak ayından itibaren Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) üzerinden gelen şikayetlerin BTK online şikayet sistemine dahil edilmesinin de etkisiyle şikayet sayılarında artış görüldü.
Sektör bazında en fazla şikayet yüzde 44 ile GSM hizmetleriyle ilgili yapıldı.
Söz konusu şikayetlerin 13 bin 663’ü mobil, 12 bin 450’si internet servis sağlayıcıları, 3 bin 441’i sabit telefon, bin 497’si uydu platform, 59’u kablo TV hizmetleriyle ilgili gerçekleşti.
Yılın ikinci çeyreği itibarıyla 1 milyon abone başına ortalama internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik bin 338,6, uydu platform hizmetlerine yönelik 384,6, sabit telefon hizmetlerine yönelik 305,9, mobil elektronik haberleşme hizmetlerine yönelik olarak 185,5 ve kablo TV hizmetlerine yönelik ise 51,2 tüketici şikayeti geldi.
FATURALAR İLK SIRADA
Mobil sektörde en fazla tüketici şikayeti yüzde 48,2’lik pay ile faturalara ilişkin gerçekleşti.
İnternet servis sağlayıcılığı hizmetinde en fazla şikayet edilen konu bağlantı sorunu olurken, bu toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 49,1’ini oluşturdu.
Uydu platform hizmetine ilişkin en fazla tüketici şikayeti aboneliğin feshi/iptali veya geçici olarak durdurulması hizmetlerinden gelirken, sabit telefon hizmetine ilişkin en fazla şikayet ise bağlantı sorunuyla ilgili yapıldı.