Darbe girişimi sonrası Başbakanlık genelgesi ile tüm kamu çalışanlarının tatilleri kaldırılmış ve görevlerine geri dönmeleri istenmişti. BTD Genel Başkanı Yılmaz, bu konuda yaptığı açıklamada, bir çok tüketicinin derneği arayarak paket tur sözleşmelerinin iptalinde nasıl bir yol izlenmesi gerektiği konusunda bilgi istediğini belirtti.
Yılmaz, ”Başbakanlık genelgesiyle zorunlu olarak tatilleri sona eren tüketicilerin durumu, Paket Tur Sözleşmelerinin 16.maddesinin 4. ve 5. fıkralarına göre hakları korunmaktadır. Buna göre; (Madde 16/4) “Katılımcıların gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum ve mücbir sebep nedeniyle … ) sözleşmeden dönme hakları bulunmakta ve 16/5 maddesine göre ise paralarının 14 gün içinde ödenmesi gerekmektedir. Tüketici henüz tatilini kullanmamış ise, tatilini üçüncü bir kişiye devredebildiği gibi, ileri bir tarihe de erteleyebilir. Ancak bu durum tüketicinin rızası ile mümkündür. Tur operatörleri tüketiciyi buna zorlama hakları bulunmamaktadır. Tatilini yarıda kesmek zorunda kalanlar tur operatörlerine, aracılarına, konakladığı otel yetkililerine bir yazılı dilekçe ile başvurarak kullanmadıkları tatil süreleri için para iadesi talebinde bulunabilirler” dedi.
TÜKETİCİLER ISRARCI OLMALI
Bazı tur operatörlerinin tüketicinin talebini haklı bulmasına rağmen para iadesi yapmadığını dile getiren Yılmaz, yasanın seçimlik hakkını tüketiciye tanıdığından tüketicilerin buna itiraz etmesi ve para iadesinde ısrarcı olması gerektiğini vurguladı. Yılmaz, ”Yazılı taleplerine rağmen para iadesi alamayan tüketici; uyuşmazlığın parasal sınırlarına göre Hakem Heyetlerine, Tüketici Mahkemelerine veya Tüketici Mahkemesi sıfatıyla görev yapan Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurabilir, derneğimizden hukuki destek isteyebilirler” diye konuştu.