Müzik platformları ile TV kanallarına online video ve müzik altyapısı sağlayan özel bir şirketin yaptığı araştırmada ilginç sonuçlar ortaya çıktı.
Şirketin CEO’su Serkan Sevim’in yaptığı açıklamaya göre, yıl boyunca internetten müzik dinlenen süre 120 milyon dakikayı yani 2 milyon saati buldu.
2013’te 3,3 milyar olan dinlenen şarkı sayısının ise 2014’te 3,5 milyar adede ulaştığını kaydedildi.
Sevim, internet üzerinden en çok müzik dinlenen ilk 3 ay sırasıyla eylül, kasım ve ekim olurken, en az müzik dinlenen aylar ise temmuz, ağustos ve nisan olarak sıralandığını ifade ederek, “Online müzikte mobil cihazların üstünlüğü de dikkat çekti. Akıllı telefonlar ve tabletler aracılığıyla dinleme oranı yüzde 94’e yaklaşırken, Web’in oranı yüzde 6’da kaldı” dedi.
2014 yılında izlenen videoların toplam büyüklüğünün 33 petabayt’a ulaştığına dikkat çeken Sevim şunları kaydetti: “Hem canlı yayınları hem de seç-izle videoları içeren bu veri, bir son kullanıcının 1 terabayt kapasiteye sahip sabit disklerden 33 bin adet kullanarak saklayabileceği bir büyüklüğü ifade ediyor. 2014’te toplamda 3 milyarı aşkın video içeriğin internet kullanıcılarına ulaşmasını sağladık. Verilerimiz, ülkemizdeki kullanıcıların internetten video seyretmeyi gerçekten çok sevdiğini açıkça ortaya koyuyor. En çok video içeriği izlenen ülkeler sıralamasında Türkiye ilk sırada bulunuyor. Türkiye’yi Almanya, Hollanda, Avusturya ve Azerbaycan takip ediyor.”