Geçtiğimiz günlerde Yeşim Tekstil’de hayata geçirilen söyleşiye İletişim Uzmanı Gamze Demirbaş Çelebi konuşmacı olarak katıldı. Çelebi, “Ne söylediğiniz değil, nasıl söylediğiniz önemli” başlıklı söyleşisinde konu hakkındaki bilgi ve tecrübelerini Yeşimliler ile paylaştı.
“İletişim kendinizi en iyi şekilde ifade edebilmeniz için bir anahtardır” sözleriyle söyleşisine başlayan Çelebi, etkili iletişim için gerekli becerileri ise şu sözlerle sıraladı: “Kendini tanımak, ne istediğini bilmek, kendini doğru ifade etmek, empati kurabilmek, hoşgörülü ve önyargısız olmak, eleştirilere karşı açık olmak, beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi gibi öğeleri doğru kurabilmek etkili iletişimin en önemli adımlarıdır.”
“ANLAMADAN ANLAŞILMAYI BEKLEMEYİN”
Çelebi ayrıca, iletişimin nasıl gerçekleşmesinin daha doğru olacağı konusunda görüşlerini şu sözlerle dile getirdi: “Asıl söylemek istediğinizi ilk 30 saniyede söyleyin. Beyin ilk konuşulanları daha çok algılar. Ayrıntıya daha sonra girin. Karşınızdakinin ne söylemek istediğini anlamak için kısa sorular sorun. Anlamadan anlaşılmayı beklemeyin. Terapistler bile önce ‘mesele nedir?’ diye sorarlar.”
İYİ DİNLEYİCİ ÖNYARGILI DEĞİLDİR
Gamze Demirbaş Çelebi iyi bir dinleyicinin asla’ları adını verdiği önerilerini ise şu sözlerle ifade etti: “İyi bir dinleyici; son sözü söylemek için çabalamaz. Dinlerken vereceği cevabı düşünmez. Yargılamadan, suçlamadan dinler, önyargılı değildir. Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz. Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder.”
Söyleşi sonunda katılımcıların sorularını da cevaplayan Gamze Demirbaş Çelebi’ye Yeşim Tekstil Kurumsal İletişim Müdürü Dilek Cesur tarafından bir teşekkür plaketi de takdim edildi.