Beyaz eşya satışları yüzde 32 arttı

Beyaz eşyada ÖTV teşviki uygulanan 4 ana ürün grubunda iç satışların şubatta bir önceki aya kıyasla yüzde 25 arttığını belirten TÜRKBESD Başkanı Ergün Güler, ”Geçen yılın eş dönemine göre ise yüzde 32 yükseliş var” dedi.

Beyaz eşya satışları yüzde 32 arttı

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Ergün Güler, şubat ayında uygulanmaya başlanan Özel Tüketim vergisi (ÖTV) indiriminin etkisinin sektörde yoğun olarak hissedilmeye başlandığını ifade etti.

4 ana ürün grubunda iç satışların şubatta bir önceki aya göre yüzde 25 arttığını belirten Güler, ”Geçen yılın şubat ayı ile karşılaştırma yaptığımızda da 4 ana üründe iç satışın yüzde 32 arttığını görüyoruz” dedi.

Aynı şekilde beyaz eşya ihracatında da bir ivme yakaladıklarına işaret eden Güler, ”Bir önceki aya kıyasla yüzde 10 artış var. İç satış ve ihracatın toplamıyla elde ettiğimiz toplam satışımıza baktığımızda ise şubatta, ocak ayına göre yüzde 14, bir önceki yılın aynı dönemine göre ise yüzde 10’luk bir yükseliş gerçekleşti” ifadelerini kullandı. Güler, Türk beyaz eşya sektörünün 60 bin doğrudan, 600 bin dolaylı istihdam sağlayan, 500’ü aşkın yan sanayi ve 15 bin bayiye sahip çok geniş bir ekosisteme sahip olduğunu dile getirdi.

POZİTİF KATKI SAĞLAYACAK

Geçen yılın son aylarında döviz hareketlerinde yaşanan yükselme sonucu tüketicilerin ‘zam gelir’ endişesiyle talebini öne çektiğini, bu nedenle sektör olarak 2017’den endişe duyduklarını ifade eden Güler, ancak ÖTV teşviki ile 4 beyaz eşyada satış adetlerinin 400 binden 600 bine ulaştığını bildirdi. Güler, ”Satışların artması ile devlet, ÖTV kaybını KDV, muhtasar ve kurumlar vergisi ile karşılayacaktır. Hatta üretim arttıkça ve fabrikalarımızda kapasite doluluğu oldukça bu durum ihracata da pozitif katkı sağlayacak, Türk beyaz eşya sektörünün uluslararası arenada rekabet gücü artacaktır” diye konuştu.

FİYAT EN AZ YÜZDE 6,7 DÜŞTÜ

TÜRKBESD Başkanı Güler, ÖTV indirimi sonrası beyaz eşyada en az yüzde 6,7’lik fiyat düşüşü olduğunu kaydederek, beyaz eşya üreticilerinin ÖTV indirimini, daha fazla indirim veya hediye ürünler gibi çeşitli kampanyalarla da desteklediğini, ÖTV indirimi kararının hem üretici hem de tüketici için çok önemli bir katkı olduğunu söyledi. ÖTV indirimine sadece fiyatların düşmesi olarak bakmamak gerektiğine işaret eden Güler, şöyle devam etti: ”ÖTV teşviki çok geniş bir ekosistemi canlandırarak ekonomik ivmeyi artıracaktır. 2016 yılının en büyük sorunu olan iç piyasa daralmasının önüne geçilecek, tüketim hızlanacak ancak bu tüketim ithalata gitmeyerek Türkiye’de kalacaktır. Ek satış ve bunu sağlayacak üretimle de ek istihdam yaratılacak ve satışın artmasıyla satıştan elde edilecek gelirler artacaktır.”

SEKTÖR NEFES ALDI

Yapılan ÖTV indirimlerinin sektöre nefes aldırdığının altını çizen Ergün Güler, ”Enerji verimli ürünlerde süreklilik ile sektörümüzün gücüne güç katacaktır. Bu noktada, sektörümüzün haklı ve yerinde talepleri hükümetimizin olumlu karşılık vermesiyle zorlu bir dönem, yeniden atağa geçmek için güç toplayacağımız bir ortama dönüşmüştür. ÖTV indirimini gerçekleştiren hükümetimize bir kez daha teşekkür etmek isteriz” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X