Ayrıcalık mı, ayrımcılık mı?

‘Anladınız mı Beni’ projesi kapsamında, okul öncesi roman çocuklarını 5-6’şar kişilik ayrı sınıflarda tüm imkanları aktaran yetkililer, diğer velilerin tepkisini çekti.

Ayrıcalık mı, ayrımcılık mı?

SEYİT GÜNDOĞAN 

 

Yıldırım Kaymakamlığı, Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) tarafından ‘Anladınız mı Beni’ projesi kapsamında hayata geçirilen ve roman vatandaşların okul öncesi çocuklarını eğitime kazandırarak, diğer çocuklarla kaynaştırmak için gerçekleştirilen çalışma adeta kaş yapayım derken göz çıkardı. 

Projenin amacı Roman vatandaşların çocuklarını topluma kazandırmaktı. Bu düşünceyle yola çıkılan projede, 5-6 kişilik ayrı sınıflara alınan Roman çocuklara tüm imkanlar sağlandı. Ancak bu durum diğer velilerden tepki gördü. 

Toplam 1.2 milyon lira maliyeti olduğu iddia edilen proje, ilk etapta Yıldırım’da 5 okulda hayata geçirildi. Cumhuriyet, Üstün Üründül, Akıncıtürk İhsan Dikmen, Hasan Öztimur ve Şerif Artış ilkokullarında, roman vatandaşların okul öncesi çocukları için gerekli tadilatlar ve düzenlemeler yapılarak ayrı bir ana sınıfı oluşturuldu. Çocukların eğitim ve öğretimi için her türlü araç, gereç, oyuncak temin edilerek sınıflar tam donanımlı hale getirildi. Bu çocuklar için okul dışından ayrı ücretli birer öğretmen görevlendirildi.   

HEM AYRIMCILIK HEM VİP HİZMETİ!

 

İddialara göre, roman vatandaşların çocukları için hazırlanan bu sınıflar, diğer ana sınıflarından daha donanımlı ve özellikli. Diğer ana sınıflarında 15-20 öğrenci eğitim görürken, yeni hazırlanan bu sınıflarda 5-6 çocuk eğitim görüyor. Veliler ise bu durumdan hayli şikayetçi. Çünkü normalde ana sınıfları için her ay belli bir ücret ödeniyorken, bu proje kapsamında roman vatandaşların çocuklarının ise daha iyi imkanlardan ücretsiz faydalandığını söylüyorlar. ‘Pozitif ayrımcılık yapalım’ derken, Roman vatandaşların çocukları tecrit edilmesi bir yana tüm imkanlar diğer sınıflardan daha fazla akıtıldığı için VİP hizmeti sunulmuş gibi bir izlenim ortaya çıkıyor. 

“SINIFLAR BİRLEŞTİRİLMELİ

ÖĞRENCİLER KAYNAŞTIRILMALI”

Uygulamaya tepki gösteren Türk Eğitim-Sen 2 No’lu Şube Başkanı Selçuk Türkoğlu, ‘Anladınız mı Beni’ projesinin, uygulamada eşitlik ve adalet açısından kaş yaparken göz çıkarılmış bir proje olduğunu savundu. Bir ana sınıfında 15-20 öğrencinin eğitim gördüğünün altını çizen Türkoğlu, “Olaya pedagojik açıdan bakıldığında; bu çocukların 5-6 kişilik ayrı sınıflara alınarak tecrit edilmiş bir şekilde eğitim öğretim hayatına başlamış olmaları asla kabul edilemez. Ayrıca, bütün imkanların akıtılarak tam donanımlı yeni ana sınıflarının yapılması ve en iyi oyuncakların o sınıflara konulmuş olması da olayın farklı bir boyutudur. Ortada hem ayrımcılık hem de kayırmacılık vardır. Bu açılan sınıfların ücretsiz olması diğer ana okulu öğrencilerinin ücretli eğitim görüyor olması da fırsat eşitliğini ortadan kaldırıyor. ‘Bize ayırımcılık yapılıyor’ diye şikayet eden roman vatandaşların iş pozitif ayrımcılığa gelince bu durumu kabul ederek uygulamaya sessiz kalması da üzücüdür. Bu projenin acilen yeniden gözden geçirilmesi ve 1.2 milyon gibi bir rakam varsa bu rakamın tüm okul öncesi çağındaki ihtiyaç sahibi çocuklarımıza eşit bir şekilde dağıtılması gerekir. Sınıflar mutlaka birleştirilmeli, kaynaştırılmalı ve bu ayrımcılık son bulmalıdır” diye konuştu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X