AB Comenius Projesi’nin 5. ayağı kapsamında Türkiye’ye gezmeye gelen Avrupalı 25 öğretmen ve öğrenci, Hakkari’nin Yüksekova Şemsettin Onay Lisesi’ni ziyaret etti. Yüksekova Şemsettin Onay Lisesi ve Kaymakamlık İlçe Proje Ofisi’nin koordineli olarak hazırladığı ve Türkiye Ulusal Ajansı tarafından kabul edilen ’Open Minds! Open Europe! -Together we make it better’ başlıklı “Birlikte Yaşama Kültürü ve Evrensel Değerler” konulu AB Comenius Projesi’nin 5. ve son ziyareti kapsamında Romanya, Portekiz, İtalya ve Polonya’dan 25 öğretmen ve öğrenci Yüksekova’ya ziyarette bulundu. Öğrencilerin çeşitli etkinliklere katılacağı ve Yüksekova’da 5 gün kalacakları belirtildi. 2 yıldır devam eden proje kapsamında Yüksekova’dan 13 öğretmen ve 41 öğrencinin yurt dışı hareketliliğinin gerçekleştirildiğini söyleyen proje koordinatörü Gökhan Dalcı, “Bu 4 ülkeye yaptığımız proje ziyaretlerinden sonra şimdi ev sahipliği sırası bizde. Proje bütçesine göre bu bir rekor. 14 öğrenci yerine 41 öğrenci Avrupa fırsatını yakalamış oldu. Daha önce Van’a, Hakkari’ye gitmemiş olan öğrencilerimizle Avrupa’ya gitmek ve orada güzel şeyler başarmak gurur vericiydi” dedi. Okul Müdürü Mehmet Barış Doğan ise, okul yönetiminin ve Yüksekova halkının misafirleri en güzel şekilde ağırlayacağını söyleyerek projede emeği geçen başta öğretmen, öğrenci ve velilere teşekkür etti. Ziyaret süresince Şemsettin Onay Anadolu Lisesi’nde; birlikte yaşam, farklılıklara saygı, kültürler arası diyalog ve eğitim, empati, sivil toplum ve gönüllülük, bilişim teknolojileri, yabancı dil öğrenme gibi temaları konu alan proje faaliyetleri gerçekleştirecek olan misafir grup, bir dizi ziyaretlerde de bulunacak. Çeşitli kültür etkinliklerine katılacak olan misafir grup, Yüksekova proje ziyaretinin ardından Van’da Akdamar Adası, Van Kalesi ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi’ne ziyaretlerde bulunacak.
Avrupalı Öğrencilerden Yüksekova’ya Ziyaret
AB Comenius Projesi’nin 5. ayağı kapsamında Türkiye’ye gezmeye gelen Avrupalı 25 öğretmen ve öğrenci, Hakkari’nin Yüksekova Şemsettin Onay Lisesi’ni z…