AB ve EFTA ülkeleri toplamında otomobil pazarı geçtiğimiz yıl yüzde 9,2 büyüyerek 14 milyon 202 bin 24 adete ulaştı. Türkiye’de ise otomobil satışlarında 2015 yılı ocak-aralık döneminde yüzde 23,5’lik artışla 725 bin 596 satış gerçekleşti.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan “2015 yılı Avrupa Otomobil Pazar Değerlendirmesi” yayımlandı.
Değerlendirmeye göre, Türkiye, 2015 yılı ocak-aralık döneminde otomobil satışlarını yüzde 23,5 artırarak 12 aylık dönemde 725 bin 596 adet satış rakamına ulaştı ve böylelikle Avrupa otomobil satışları sıralamasında 6’ncı oldu.
Bu dönemde, Avrupa Birliği (AB) ve Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ülkeleri toplamına göre otomobil pazarı, 2014 yılına göre yüzde 9,2 büyüdü ve toplam 14 milyon 202 bin 24 adete ulaşıldı. 2014 yılında 13 milyon 6 bin 885 adet satış gerçekleşmişti.
2015 yılında 2014’e göre en fazla daralma ise yüzde 6,7 ile Lüksemburg’da yaşanırken bu ülkeyi yüzde 3’lük oranla Estonya izledi.
2015 yılında AB ve EFTA ülkeleri toplamında satışlarını en çok artıran ilk üç ülke yüzde 47,1’le İzlanda olurken bunu yüzde 29,8 ile İrlanda ve yüzde 25 ile Portekiz izledi.
Aralık ayında pazar yüzde 15,9 büyüdü
Otomobil pazarı 2015 yılı aralık ayında 2014 yılının aynı ayına göre yüzde 15,9 büyüdü ve 1 milyon 156 bin 489 adete ulaştı. 2014 yılı aralık ayında 998 bin 118 adet satış gerçekleşmişti.
AB ve EFTA ülkeleri toplamında 2015 yılı aralık ayında 2014’ün aynı ayına göre en çok daralma yüzde 27,5’le Lüksemburg’da, yüzde1,4’le İrlanda’da ve yüzde 0,7 ile İsviçre’de yaşandı.
2015 yılı aralık ayında 2014’ün aynı ayına göre satışlarını en çok artıran ilk üç ülke ise yüzde 108,9’le İzlanda, yüzde 91’le Hollanda ve yüzde 62,6’yla Bulgaristan oldu.