Son çeyrek yüzyılda tarım toplumundan, sanayi toplumuna, sanayi toplumundan da enformasyon toplumuna geçişi ve birey üzerindeki etkilerine değinen Arıboğan; özellikle enformasyon toplumunda gençlerin sorumluluğunu Öncü öğrencilerine eğlenceli bir üslupla anlattı. Çağdaş Öncü öğrencilerinin gündeme dair sorularını da yanıtlayan Arıboğan, öğrencilerin ilgisi ve söyleşiye katılımının niteliğine vurgu yaparak söyleşisini tamamladı.
SORGULAYAN BİREYLER YETİŞTİRİYORUZ
Çağdaş Öncü Okulları Anadolu ve Fen Lisesi müdürü Çetin Rençber de, öğrencilerinin; sorgulayan, düşüncelerini özgürce ifade edebilen, yirmibirinci yüzyıl değerleri ile gelişmesini hedefleyen bireyler olabilmesi için bu ve bunun gibi etkinlikleri gerçekleştirdiklerini söyledi.
Çağdaş Öncü Okulları kurucularından Erkan Şen ise, okullarını sadece sınıf ve öğrenci sayısı olarak butik düşünmediklerini, öğrencilerinin ders dışı tüm etkinliklerinde nicelikle değil, nitelikle hareket edecekleri biçimde kurguladıklarını belirterek, Arıboğan’ın söyleşisinde de değindiği gibi, tüketen bir toplumun içinde öğrencilerinin üreten, sorgulayan öğrenciler olması için sistematik bir yaklaşımla “Eğitimde Sanat ve Sosyal Yaşam” uygulamalarını gerçekleştirdiklerini bildirdi.