Ortadoğu’daki Arap ülkelerinden çok sayıda iş adamının alışveriş merkezi ve konut projeleri gibi yatırım girişimlerine de hazırlandığı Bursa’da, kayak ve kış turizminin önemli merkezlerindenUludağ’ı tercih eden tatilcilerin yaklaşık yüzde 30’u yine Araplardan oluşuyor.
Vali Münir Karaloğlu, Bursa’nın, Arap dünyasına yönelik tanıtımının geçmişe dayandığını, bugün kente ilginin de yapılan çalışmaların bir sonucu olduğunu söyledi. Bursa’nın Ortadoğu ülkelerinde eskiden beri bilindiğini hatırlatan Karaloğlu, “Bir dönem küstürmüşüz, yanlışlarımız dolayısıyla küstürmüşüz. Esnafımız, tüccarımız, halkımız küstürmüş. Neyse, şimdi ‘Arap turizmi’, ‘Ortadoğu turizmi’ diyebileceğimiz sektör yeniden Bursa’da ivme kazandı” diye konuştu.
Karaloğlu, Bursa için 2013 yılının turizm bakımından iyi geçmediğini, Uludağ’a yeterince kar düşmediğini, otel işletmecilerinin de sıkıntılı bir süreç yaşadığını dile getirdi. Buna karşın bu sene hem dağdaki hem de kentteki otellerin tamamen dolduğunu ifade eden Karaloğlu, hemen her otelin lobisinde Ortadoğu’dan, Arap dünyasından misafirlerle karşılaşmanın mümkün hale geldiğini anlattı.
Bursa ve Uludağ, Dubai’de fuarda tanıtılacak
Arapların geçmişteki alışkanlıklarının aksine özellikle bu yıl kayak ve kış turizminin önemli merkezlerinden Uludağ’a da ilgi gösterdiğini vurgulayan Karaloğlu, “Uludağ’a çıkmıyorlardı, kışın hiç gelmiyorlardı. Yazın geliyorlardı ama kışa gelmiyorlardı. Şimdi, Uludağ’a çıkıyorsunuz, oraya günübirlik gidenlerin, gelenlerin, kalanların yüzde 30’u Arap. Bunlar önemli gelişmeler” ifadesini kullandı.
Karaloğlu, Ortadoğu pazarına yönelik çalışmalara devam edeceklerini, gelecek mayıs ayının ilk haftasında Dubai’deki “Arap Turizm Fuarı”na çok güçlü bir şekilde katılacaklarını aktardı. Bu fuarla ilgili bilgi veren Karaloğlu, şöyle konuştu:
“Bursa’nın kendi standı vardı zaten 40 metrekare, şimdi bakanlık kendi 600 metrekarelik alanı içerisinde 80 metrekareyi de Bursa’ya verdi bu sene. Bursa’yı, Türkiye standı içerisinde de hedef il olarak tanıtacağız. Yani iki ayrı alanda, birinde biz sadece Uludağ’ı tanıtmak istiyoruz, Uludağ’ın yazını, kışını teleferiğini Dubai fuarında tanıtmak istiyoruz, diğer 80 metrekarelik alanda da genel Bursa tanıtımını yapacağız. Doğasını, tarihini, kültürünü, sağlık turizmini, termalini, sahilini, suyunu, şelalesini her şeyini genel bir konseptle tanıtacağız. Bizim için Ortadoğu pazarı çok önemli pazar, turizmde.” Bursa’nın çok muhteşem bir turizm potansiyelinin olduğunu ancak potansiyelin tam anlamıyla kullanılamadığını bildiren Karaloğlu, mevcut durumu daha ileriye taşımak için yoğun bir çalışma döneminde bulunduklarını belirtti.
‘Yatırım olsun diye 20 konut almış’
Arapların, Bursa’da konut ve arazi gibi gayrimenkul alımlarıyla inşaat sektöründe yatırımlara ilgi duyduğuna da değinen Karaloğlu, şu bilgileri verdi: “Şimdi çok ciddi satın alma yapıyorlar. Özellikle konut, gayrimenkul ve arazi satın alıyor, yatırıma yönelik arazi satın alıyorlar. Yakın bir zamanda başlayacak olan farklı yatırımlar var. Konut projeleri var yani bizzat araziyi aldılar, yine kendileri konut üretip yine Arap pazarına satmak üzere, burada konut üretecek olanlar var şu anda. Projeleri, ruhsatlandırma işlemleri devam ediyor. Belki yakında bir alışveriş merkezi yapacak olan yine bir Arap grup var, onların çalışmaları devam ediyor. Zaten konut satın alma son 3 yıldır hızla devam ediyor. Şu anda en çok yabancılara konut satışı, Araplara yapılıyor. Bu trend de devam edecek gibi duruyor.” Karaloğlu, kısa süre önce ziyaretine gelen bir Arap yatırımcı ile arasında geçen diyaloğu aktararak, “20 konut almış. ‘Ne yapacaksın, bir, iki tane değil de niye 20 tane?’ dedim. ‘Yatırım olsun diye aldım’ diyor. O da herhalde diğer Araplara satacak zannediyorum. Burada gayrimenkul konusunda ciddi çalışan Arap gruplar var ve bu devam edecek” değerlendirmesinde bulundu.