Yılmaz, gelişmeyi köşesinde şu ifadelerle aktardı:
Önce… Süreci ve yaşanan gelişmeleri anımsamakta yarar var. Çünkü, son dönemde ulaşım yatırımları sorgulanan Bursa için güzel bir gelişme oldu.
İlk haberi…
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu ile toplantı sonrası 8 Ekim’de AK Parti Bursa Milletvekili Atilla Ödünç’ten duyurduk:
“Otoyoldan TEKNOSAB Kavşağı ve Uludağ Üniversitesi-Görükle Kavşağı da Sayın Bakan’la görüştüğümüz konular arasındaydı.”
Ardından…
Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu’nun ziyareti sırasında TEKNOSAB’da yapılan toplantıyı AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan’ın açıklamalarıyla 26 Kasım günü aktardık:
“Karayolları’nın öncelikli gündeminde iki projemiz var. Biri Çalı-Hasanağa Yolu’nun genişletilmesi. Diğeri de, şu anda bazı fabrikaların üretime başladığı, nisan ayından itibaren de tüm fabrikaların çalışacağı, günde 2 binin üzerinde ağır vasıtanın giriş-çıkış yapacağı, 180 bin kişi istihdamlı TEKNOSAB’ın otoyola bağlanacağı kavşak.”
Sonrasında…
Ankara’da yaptığı görüşmelerde aldığı bilgiyi BTSO Başkanı İbrahim Burkay 28 Mart’ta duyurdu:
“Karayolları Genel Müdürlüğü’nün hazırladığı TEKNOSAB otoyol bağlantısı kavşağı bayramdan hemen sonra ihaleye çıkacak.”
İşte…
Otoyolla TEKNOSAB’ı birbirine bağlayacak o dev kavşağın ihalesini Karayolları Genel Müdürlüğü yaptı.
Ankara’dan gelen habere göre…
21/B, yani davet yöntemiyle yapılan ihaleyi, 815 milyon 729 bin 518 lirayla en iyi teklifi veren İstanbul merkezli Akyapı kazandı.
Üstelik…
TEKNOSAB Kavşağı, beklenin dışında iki yönlü olarak inşa edilecek.
Buna göre…
TEKNOSAB Kavşağı hem İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’na, hem de D200 Karayolu olarak kabul edilen İzmir Yolu’na bağlanacak.
Dev kavşak inşaatının kontrol ve denetimi; otoyol ve Çanakkale Köprüsü inşaatlarını tamamlayan ve kısa adıyla KÖSOB olarak bilinen Kamu Özel Sektör Ortaklığı’nın Bursa Bölge Müdürlüğü’ne verildi.