ASLIHAN AYDIN
Özen Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Cemal Özen, Şaypa’yı satın alma sürecinin tamamlanmasıyla birlikte Türkiye’nin 8’inci gıda perakendecisi olduklarını söyledi.
Cemal Özen, Özen Şirketler Grubu bünyesindeki Onur’un ağustos ayında başlattığı Şaypa’yı satın alma sürecinin, Rekabet Kurumu onayıyla tamamlanmasının ardından dün Sheraton Otel’de basın toplantısı düzenledi. 1979 yılından bu yana sektörde faaliyet gösterdiklerini kaydeden Özen, gruba ait 5 şirket ve 1 vakıf bulunduğunu vurguladı. Özen, “1996 yılında organize perakendeciliğe giriş yaptık. Onur Marketler Zinciri olarak 6 ilde 153 mağaza ve 4 bin 658 personelle hizmet veriyoruz. Yüzde 100 yerli sermaye yapısına sahibiz” diye konuştu. Sektörün yüzde 6 olan büyümenin, Onur’da yüzde 15 ulaştığına dikkat çeken Özen, orta ve küçük ölçekli zincirleri satın alarak büyümeyi gerçekleştirdiklerini bildirdi.
SEKTÖRDE ZORLU DÖNEM
Sektörün zor bir dönemden geçtiğini vurgulayan Özen, “Bu süreçlerde genellikle kurumlar kendi kabuklarına çekilip, var olan durumlarını sürdürmek isterler. Biz ilk günden bu yana bu tür dönemlerde daha fazla yatırım, risk ve başarı azmiyle yola çıktık. Kriz dönemlerinde, kurulduğumuzdan bu güne bir personel çıkışı ve küçülme yok. Tam tersine bu dönemde sektöre yatırımlar yaparak ülke ekonomisi için katkı sağlıyoruz. Bu süreçte onlarca zincirle görüştük. Şaypa fırsatı doğunca daha çok heyecanlandık ve istedik” ifadesini kullandı.
PAZARIN YÜZDE 39’UNA HAKİM yola çıkıyoruz
Bursa’yı Onur için bir fırsat ve Anadolu’ya açılan bir kapı olarak gördüklerinin dile getiren Özen, “Bursa’yı, 5 yıl içinde Türkiye’nin 2’inci büyük ili olma ihtimali, stratejik konumu, büyüyen sanayisi, zengin tarih ve kültürü, dinamik nüfusu ve ülkemizin göz bebeği olması sebebiyle tercih ettik” diye konuştu. Bursa’da perakende pazarının yüzde 39’unu Şaypa’nın yönettiğine vurgu yapan Özen, aynı zamanda stratejik lokasyonları, tecrübeli personeli ve yüksek müşteri aidiyeti bulunduğuna da dikkat çekti.
BEYİN ÖLÜMÜ GERÇEKLEŞMİŞTİ
Şaypa’yı satın almaya yönelik görüşmelerin ağustos ayında başladığını hatırlatan Cemal Özen, “Bu süreçte Şaypa’nın beyin ölümü gerçekleşmişti. Böyle bir şirketi ayağa kaldırmanın hem mutluluğu, hem heyecanı, hem sorumluluğunu taşıyoruz. Beyin ölümü gerçekleşen bir şirket derken bir yerlere mesaj gönderme amacım yok. Eğer bu sürece girmeseydik 2 bin kişi işsiz kalacaktı, 600 tedarikçi iyi rakamlarda alacaklarını alamazdı. 70 mülk sahibi kirasını alamamıştı. Geriye yönelik kimsenin Şaypa’da takılı kalmış geri dönmüş bir tane çeki yoktur. O süreci ekonomiye katkı sağladık. Bu konuda gururluyuz” şeklinde konuştu.
HEDEF 2023’TE İLK 5 GİRMEK
Hükümetin 2017 yılını yatırım yılı ilan ettiğini anımsatan Özen, “Onur Market olarak yatırımlarımızı 2016 yılından başlattık, 2017’de de devam ettireceğiz. Ekonominin güçlü olması için de mutlaka sanayici ve iş adamlarının daha etkin daha cesur daha yatırım yapan bireyler ve kuruluşlar olması gerekiyor. Biz de hükümetimizden 2017 yılı için istihdam ve vergi teşvikleri bekliyoruz” ifadesini kullandı. 2016 yılı sonunda 38 milyon müşteriye ulaşacaklarını, Şaypa’nın satın alınmasıyla 2017 yılında söz konusu rakamın 64 milyon olarak hedeflendiğini kaydeden Özen şöyle devam etti: “Bu satın alma ile birlikte Türkiye’nin 8’inci gıda perakendecisi oluyoruz. Marmara ve Ege bölgesinde ticaretin olduğu her lokasyonda olmayı hedefliyoruz. ‘Alışverişte Onur sözü’ vererek Bursa’da yola çıkıyoruz. 2023 yılında perakende sektöründe ilk 5 firma arasında yer almayı hedefliyoruz.”
ONUR MARKASI İLE YOLA DEVAM EDİLECEK
Anadolu’ya, Şaypa’yı bünyesine katarak Bursa’dan açılan Onur Marketler Zinciri, teknik bazı çalışmalar tamamlanıncaya kadar Şaypa markası ile yola devam edecek. Yaklaşık 3 ay sürmesi beklenen sürecin ardından Şaypa markası yerini Onur’a bırakacak.