Bu rakamın, geçen yıl aynı saatte yapılan 2 milyar dolarlık satışın neredeyse iki katı olduğu belirtildi.
Site yetkilileri, bu yıl toplam satışın da geçen yılki 9,3 milyar doları geçmesini bekliyordu.
İlk bir saatteki alışverişlerin büyük bir kısmı, mobil cihazlarla yapıldı.
Alibaba üst yöneticilerinden Daniel Zhang, yaptığı açıklamada “Tüm dünya, Çin’in tüketim gücüne şahit olacak” ifadesini kullandı. Zhang, 24 saat sürecek alışveriş maratonunda teketicilere çeşitli sürprizler yapacaklarını söyledi.
Satın alınan ürünlerin, 1,7 milyon kurye, 400 bin araç ve 200 uçakla sahiplerine ulaştırılması öngörülüyor.
Çin’de internetten yapılan alışverişlerin yüzde 80’i Alibaba’da sitesi üzerinden gerçekleşiyor. Alibaba, Çin’de ürün satmak isteyen uluslararası firmalara ve deniz aşırı ülkelere satış yapmak isteyen Çinli firmalara ulaşmayı amaçlıyor.
ABD’de en büyük online alışveriş günü sayılan “Sanal Pazartesi”de bu yılki satış rakamı 1,35 milyar dolar olmuştu.