Reklam sektörünü denetlemeyi, tüketici haklarıyla rekabetçi piyasa işleyişini korumayı ve usulsüz reklamları önlemeyi hedefleyen Reklam Kurulu, tüketicileri yanıltan reklamlara geçit vermiyor. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Kurul, yılın ilk 3 ayında toplam bin 99 dosyayı karara bağladı.
Söz konusu dosyalardan 891’i ön inceleme sonucunda başvurulardaki eksiklikler ve mevzuata aykırılık teşkil etmediğinden detaylı incelemeye değer bulunmadı. Kurulca incelemeye alınarak karara bağlanan 208 dosyadan 31’i mevzuata aykırı bulunmazken, aykırı olduğu değerlendirilen 177 dosyadan 133’üne durdurma cezası, 44’üne de idari para ve durdurma cezasının birlikte uygulanmasına karar verildi. Kurul tarafından yılın ilk 3 ayında kanuna aykırı reklamlara toplam 3 milyon 386 bin 814 lira ceza uygulandı.
Söz konusu dönemde uygulanan idari para cezasının sektörel dağılımına bakıldığında, 925 bin 228 lira ile gıda sektörünün ilk sırada yer aldığı görüldü. Bu sektörü, reklamlarına uygulanan 767 bin 186 liralık cezayla sağlık, 473 bin 921 lira cezayla iletişim hizmetleri takip etti.