Zülfikar, Gaziantep Ticaret Odası’nda (GTO)düzenlenen ‘Akaryakıt Bayileri Toplantısı’nda, Türkiye’de 12 bin 699 lisanslı petrol istasyonu bulunduğunu belirtti. Sektörün sorunlarına rağmen ayakta durmaya çalıştığını ifade eden Zülfikar, ‘Bugün bir istasyonun ayakta kalabilmesi için günde en az 12 bin litre satış yapması gerekiyor. Ancak Türkiye’deki akaryakıt istasyonlarının ortalama günlük satışları maalesef 4 bin 809 litre’ diye konuştu.
BİTME NOKTASINA GELDİK
Yapılan düzenlemelerle akaryakıt istasyonu işletmeciliğinin bitme noktasına geldiğini vurgulayan Zülfikar, petrol piyasasında akaryakıt bayileri ile dağıtıcıların kar oranlarını 4 AB ülkesiyle uyumlu olacak şekilde düzenleyen fiyat metodolojisini de eleştirdi. Uygulamanın açıkça kanuna aykırı olduğunu ve bu düzenlemeyle tavan fiyatın sürekli uygulanmak istendiğini savunan Zülfikar, ‘AB’deki bayi; kaçakçıyla, hileli akaryakıt satanla rekabet etmiyor. Türkiye’deki bayi maalesef illegal piyasayla da rekabet ediyor’ dedi.
ETKİN SONUÇ YARATMADI
Zülfikar, Türkiye’deki benzin fiyatının yüzde 64,9’unu, motorinde ise yüzde 57,5’ini vergilerin oluşturduğuna dikkati çekti. Ucuz akaryakıtın formülünün dağıtım karının baskı yoluyla düşürülmesi olmadığını dile getiren Zülfikar, şöyle konuştu: ‘Piyasaya fiyat yönüyle yapılan baskılar, tavan fiyat uygulaması; alım gücü düşük tüketici açısından değerlendirildiğinde etkin bir sonuç yaratmamıştır. Çünkü her türlü müdahaleye rağmen halen dünya sıralamasında üst seviyelerde yer alan ülkemizdeki akaryakıt fiyatlarının düşürülmesinin yolu, vergi düzenlemesinden geçmektedir.’