Bu metodolojinin tavan fiyat uygulamasını adeta kalıcı hale getirdiğini söyleyen Alkan, buna göre Türkiye’de akaryakıt fiyatlarının İngiltere, Fransa, İtalya ve Almanya’nın fiyatlarına göre belirleneceğini kaydetti.
Fahiş ve maktu vergilerin indirimin önünde bir engel olarak durduğunu vurgulayan Muhsin Alkan, “Ham petrol fiyatlarında gerilemenin pompaya aynı oranda sirayet etmediği hakikat. Çünkü akaryakıt fiyatları; rafineri fiyatı, ÖTV, EPDK payı, dağıtıcı ve bayi karı ile KDV’nin toplamıdır. Şu an ÖTV benzinde yüzde 51, motorinde yüzde 42’de sabit. Petrol 0 lira olsa da bu maktu vergiyi ödeme durumundayız. Şu an akaryakıt musluktan bedava aksa da benzini 2,57 liradan, motorini ise 1,88 liradan daha ucuza kullanamayız” dedi.