Haziran ayındaki genel seçimler öncesi milletvekili aday adaylığını açıklayanlar, “aday” statüsüne geçebilmek için yapacakları kampanyalar ile parti genel merkezlerinin ve kamuoyunun dikkatini çekmeye çalışacak. İstanbul’dan aday olmak isteyen bir milletvekili aday adayının, yaklaşık 40 günlük reklam çalışması için en az 800 bin liralık bir bütçe ayırması gerektiği belirtildi.
Siyasi partilerin 7 Nisan’da açıklayacağı milletvekili aday listesinde yer almak isteyen aday adayları, çeşitli faaliyetlerle rakiplerinin önüne geçmeye çalışacak. Adayın kendini partisine ve seçmene daha iyi ifade etmesini sağlamaya yönelik reklam kampanyaları da bu çalışmalar arasında önemli yer tutuyor.
İzmir Ticaret Odası (İZTO) Reklam Grubu Meclis Üyesi Filiz Avcı Belet, AA muhabirine yaptığı açıklamada reklam kampanyası hazırlanmasında adayın kişiliği, siyasi birikimi, tanınırlığı, hedef kitlesi gibi farklı etkenlerin göz önünde bulundurulduğunu, bu nedenle de kampanyaların adaya özel planlandığını anlattı.
Kampanya kapsamında söylemlerin belirlenmesi, söylemin doğru aktarımı ve tanınırlığı artırmak için yürütülen açık hava organizasyonları, yazılı ve görsel basın çalışmaları, reklam panoları, el ilanları, promosyon ürünler, yüz yüze görüşmeler gibi çalışmaların başarısının adaylık yarışında önem taşıdığını vurgulayan Belet, aday adaylarının bunlar için reklam bütçesi ayırması gerektiğini kaydetti.
Bütçe illere göre değişiyor
Belet, reklam bütçesinin illerin nüfusuna göre farklılık gösterdiğini ifade ederek, şöyle konuştu:
” Aday adayının kendini tanıtması gereken seçmen sayısı bütçeyi etkiliyor. Dolayısıyla illerin nüfusuna göre, milletvekiliaday adaylarının ayırması gereken reklam bütçesi de değişiyor. Bu bütçelerin üst sınır yok. Ama profesyonel, doğru strateji belirlenerek yapılacak bir kampanya için bir alt sınır var. İstanbul için aday adayının harcayacağı minimum bütçe 800 bin lira, Ankara için 500 bin lira, İzmir için 200 bin lira.”