7 ayda yarı yarıya büyüdü

Temmuz ayındaki tüm sorunlara rağmen, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç satışları hız kesmedi.

7 ayda yarı yarıya büyüdü

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında satışlar 2015 yılının yedi ayında yüzde 49 arttı.

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, ocak-temmuz döneminde 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 48,91 büyüyerek 516 bin 386 olarak gerçekleşti. Geçen yıl aynı dönemde toplam pazarda 346 bin 768 araç satılmıştı.

Otomobil satışları, bu yılın yedi ayında 392 bin 64’e yükseldi. 272 bin 375 olarak gerçekleşen geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında otomobil satışları yüzde 43,94 arttı.

Hafif ticari araç pazarı ise yedi ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67,12 büyüyerek 124 bin 322’ye ulaştı. Geçen yıl aynı dönemde bu pazarda 74 bin 393 satış olmuştu.

Temmuz ayında toplam pazardaki artış yüzde 40 oldu

Temmuz ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında satışlar 83 bin 836’ya çıktı. 59 bin 907 olarak gerçekleşen 2014 yılı temmuz ayına göre otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı yüzde 39,94 büyüdü.

Otomobil satışları temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 37,8 artarak 64 bin 218’e yükseldi. Hafif ticari araç pazarı ise temmuzda 2014’ün aynı ayına kıyasla yüzde 47,45 büyüyerek 19 bin 618 seviyesine ulaştı.

57 elektrikli otomobil satıldı

Yedi aylık dönemde, 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 45,43, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 15,64 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 18,34 artış görüldü. Bu dönemde, 85kW altı 14, 121kW üstü ise 43 elektrikli otomobil satışı gerçekleştirildi.

Otomobil pazarında yedi aylık dönemde ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya yüzde 41,94 ile 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 164 bin 416 adet ile sahip oldu.

Ocak-temmuz döneminde, dizel otomobil satışlarının payı yüzde 60,43’e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise yüzde 48,83’e yükseldi.

Bu dönemde otomobil pazarındaki satışların yüzde 83,85’ini yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre en yüksek satışa 204 bin 704 adetle yüzde 52,21 pay alan C segmenti ulaştı. En çok tercih edilen gövde tipi ise yüzde 49,37 pay ve 193 bin 552 satışla yine sedan otomobiller oldu.

Hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde yedi ayda en yüksek satışa yüzde 71,34 payla van (88 bin 696) ulaşırken, ardından yüzde 12,22 payla kamyonet (15 bin 193), yüzde 10,74 payla minibüs (13 bin 355) ve yüzde 5,69 payla pick-up (7 bin 78) yer aldı.

“Toplam pazar baz etkisiyle büyüdü”

ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce, konuya ilişkin değerlendirmesinde, otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının 2015 yılı ocak-temmuz döneminde 516 bin 386’ya ulaşarak 2014 yılı aynı döneme göre “baz etkisiyle” yüzde 48,91 artış gösterdiğini belirtti.

Erce, “2015 yılı ikinci yarısında ABD Merkez Bankası’nın (Fed) politika faiz artırma beklentisi, Avrupa Merkez Bankası’nın (ECB) ekonomik toparlanmayı desteklemek amacıyla parasal genişlemeye devam etmesi, jeopolitik gelişmeler, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) enflasyonla mücadele kararlılığı, cari işlemler açığındaki gelişim, gerçekleştirilen genel seçim sonrası süreç etkili olacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

Erce, 2015 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 900-950 bin aralığında gerçekleşmesinin beklendiğini kaydetti.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X