Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Başbakan Binali Yıldırım’ın liderliğinde başlatılan ve dünyanın merakla beklediği bazı dev projelerde sona yaklaştıklarını ifade ederek, Türkiye’de ulaşım alanında inşaatı devam eden projelerin önemli bir kısmının dünyanın en büyük projeleri arasında yer aldığını söyledi.
Söz konusu dev projelerden üçünün yıl sonuna kadar hizmete alınacağını dile getiren Arslan, bu yıl hizmete alınacak eserlerin Türkiye’nin ulaşımını dünya standartlarının ötesine taşıyacağını belirtti.
Avrasya Tüp Geçişi ile Osmangazi Köprüsü’nün ülkenin ulaşımına önemli katkı sağlayacağına dikkati çeken Arslan, “Yavuz Sultan Selim Köprüsü, karayolunda ülke içindeki ulaşımın yanı sıra transit ulaşımı da sağlayacak. Ayrıca demiryolu hattı bağlantısı da tamamlandıktan sonra uluslararası düzeyde demiryolu ulaşımını da sağlamış olacak.” diye konuştu.
Arslan, ülke ekonomisine yapım aşamasında katkı sağlayan dev projelerin, hizmete alındıklarında katkılarının daha da büyük olacağını vurgulayarak, son 14 yılda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyonu ve Başbakan Binali Yıldırım’ın önderliğinde ulaşım ve iletişimde önemli adımların atıldığını vatandaşın yaşamını kolaylaştırmak amacıyla sektöre 253,5 milyar liralık yatırım yapıldığını söyledi.
“Dünyanın en büyük 4’üncü köprüsü 30 Haziran’da açılıyor”
Arslan, birçok enleri bünyesinde barındıran Osmangazi Köprüsü’nün sadece Türkiye’de değil, dünyada merakla beklenen bir proje olduğunu kaydederek, “252 metre kule yüksekliği, 35,93 metre tabliye genişliğine sahip köprü, bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük 4’üncü köprüsü. Zaman ve yakıt tasarrufu sağlaması bakımından Osmangazi Köprüsü örnek bir proje. Bu köprü ile Körfez çevresinde 2 saate yakın süren yol, 4 dakikaya düşecek. Köprü inşaatında son aşamaya gelindi. Bayramdan önce 30 Haziran’da Sayın Cumhurbaşkanımızın ve Sayın Başbakanımızın katılacağı törenle hizmete vermeyi planlıyoruz.” ifadesini kullandı.
“Yavuz Sultan Selim Köprüsü 26 Ağustos’ta açılıyor”
İstanbul Boğazı’nın üçüncü incisi Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de birçok özelliğiyle dünya mühendislik tarihi için önemli olduğunu vurgulayan Arslan, köprü ve devamı niteliğindeki 95 kilometrelik otoyol, bağlantı yolları ve kavşak kollarıyla toplam 215 kilometrelik yolu daha hizmete almayı planladıklarını söyledi.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün, taşıyıcı sisteminin seçimiyle de dünya mühendislik literatüründe seçkin bir yerde bulunduğuna dikkati çeken Arslan, şöyle konuştu:
“Üzerinde, gidiş ve geliş istikametlerinde dörder karayolu şeridi ile karayolu şeritlerinin gidiş-geliş istikametlerinin arasında konumlandırılan 2 demiryolu şeridi olmak üzere toplam 10 şerit bulunuyor. Köprü genişliği 59 metreyi bulmakta olup dünyanın en geniş asma köprüsü konumunda. Yine 322 metreyi aşan kuleleriyle de dünyanın en yüksek kulelerinden birine sahip asma köprüsü niteliği taşıyor. Bin 408 metre ana açıklığı ve yan açıklıklarıyla beraber Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün toplam boyu da 2 bin 164 metredir. Bu yönüyle üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü olacak. Bu dev projeyi de 26 Ağustos’ta hizmete almayı planlıyoruz.”
“Deniz altında ikinci gerdanlık Avrasya”
Denizin 106 metre altında inşa edilen Avrasya Tüp Geçişi’nin dünyada, denizin en derininde yapılan ilk proje olduğunu belirten Arslan, projenin uzunluğunun 14,6 kilometre olduğunu ve bunun 3,4 kilometrelik kesiminin denizin altından tünelle geçildiğini vurguladı. Arslan, Avrasya Tüp Geçişi Projesi’ni Marmaray’ın kardeşi olarak gördüklerini ifade ederek, projenin toplam yatırım bedelinin 1 milyar 250 milyon dolar olduğunu söyledi.
Marmaray’ın hizmete alınmasıyla köprülerdeki araç trafiğinin yıllık 9 milyon araç azaldığına dikkati çeken Arslan, “Avrasya Tüp Geçişi projesinin hizmete girmesiyle boğaz köprülerinde trafikte çok daha ciddi rahatlama yaşanacak. 100 dakikaya varan seyahat süresini 15 dakikaya düşürecek. Bu da yıllık 52 milyon saat zaman ve 160 milyon litre yakıt tasarrufu sağlayacak. Ayrıca zararlı gaz salınımını da 82 bin ton azaltacak son derece çevreci bir proje.” dedi.
Arslan, sözleşmeye göre Avrasya Tüp Geçişi projesinin bitiş tarihinin 2017 yılının ağustos ayı olduğunu ancak bu önemli projenin 20 Aralık’ta hizmete verileceğini sözlerine ekledi.