60 bin ton ürün 310 milyon TL ciro

Ürün alım kampanyasından kooperatifin yöneticileri ile biraraya gelen Marmarabirlik Başkanı Asa, 60 bin ton ürün alacaklarını ve 310 milyon lira ciro hedeflediklerini söyledi.

60 bin ton ürün 310 milyon TL ciro

Dünyanın en büyük sofralık zeytin üreticisi Marmarabirlik, 2015-2016 ürün alım kampanyası öncesinde kooperatiflerin yönetim kurulu başkan ve üyeleriyle istişare toplantısı yaptı. Gemlik, Mudanya, Erdek, Orhangazi, İznik, Edincik, Mürefte ve Marmara Adası kooperatiflerinin temsil edildiği toplantıda, birlik beraberlik mesajları verildi. 

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Antalya’da gerçekleşen toplantıda, rekoltenin sağlıklı bir şekilde belirlenmesi ve verimli bir kampanya dönemi geçirilmesi için bilgi alışverişinde bulunmak üzere kooperatiflerle bir araya geldiklerini söyledi. Göreve geldikleri 2010 yılından bu yana şeffaf yöneticilik anlayışıyla çalıştıklarını ifade eden Asa, bu kapsamda verilerin, kooperatifler ile dönemsel olarak paylaşıldığını ve bunun da güven ortamı yarattığını kaydetti.

60 BİN TON ÜRÜN ALACAĞIZ

Toplantıda, Marmarabirlik’in satış rakamlarını değerlendiren Asa, “2009 yılı sonunda 23 bin tonlarda olan ortalama yıllık satış miktarımız, bugün 40 bin ton satış bandına ulaşmıştır ve bu rakamlar doğrultusunda daha önce de açıkladığımız gibi 2015-2016 kampanya döneminde 60 bin ton ürün almayı hedeflemekteyiz” dedi. 

HEDEF 310 MİLYON CİRO

Hidamet Asa, önceki döneme ait olan ve 2007’de alınan 60 milyon TL Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF) kredisini hiç sıkıntı yaşamadan ödediklerini ve aynı zamanda son 4 yıl içerisinde yaklaşık 35 milyon TL yatırım yaptıklarını vurguladı. Önümüzdeki süreçte ürün alımlarını yılda 70-80 bin tonlar seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini açıklayan Asa, ”Aynı zamanda Marmarabirlik’in satıştan net cirosuna baktığımızda, 2009 yılı sonunda ortalama 144 milyon TL olan ciromuzun da 2015 yılında 310 milyon TL’ye yükselmesini bekliyoruz. Bu rakamlar göstermektedir ki Marmarabirlik bugün artık daha çok ürün alan, daha çok ürün satan ve sürekli yatırım yapan bir kurum haline gelmiştir” diye konuştu.

BÜYÜK GÖREVLER DÜŞÜYOR

 

Hidamet Asa, Marmarabirlik’in, kooperatiflerin sürekli kar etmesi için ürün alımlarından kooperatiflerin birliğe olgunlaşmış ürün satışına, Ar-Ge faaliyetlerinden kalite standartlarına kadar tüm süreçlerde olumlu sonuç veren bir yapıya kavuştuğunu belirterek, mevcut sistemin daha da iyileştirilmesi için kooperatiflere de büyük görevler düştüğünü söyledi

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X