Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyol kesimine ilişkin ön proje çalışmalarında son aşamaya gelindiğini söyledi.
Bakan Arslan, 352 kilometre uzunluğunda olması planlanan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Gelibolu-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu’nun, ilk etapta Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak olan yaklaşık 100 kilometrelik kısmı için ihaleye çıkılacağını kaydetti. 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü’nü de içinde barındıran projenin Marmara Otoyol Ringi’nin son halkası olacağını belirten Arslan, ‘Uluslararası ana ulaşım koridorlarının üzerinde yer alan Türkiye, bölgesel ve kıtalararası ticarette bir köprü konumunda. Ülkemizin bu konumunu kullanabilmesi amacıyla İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu projeleri ile Marmara Denizi’ni otoyollarla çeviriyoruz. Yaptığımız plana göre, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu, Kınalı tarafından TEM’e, Balıkesir’in batısından ise Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’na bağlanacak’ dedi.
İHALE BU YIL OLACAK
Arslan, otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yanı sıra toplam 31 adet viyadük, 5 adet tünel, 30 adet köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapacaklarını dile getirdi. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapımına büyük önem verdiklerini vurgulayan Arslan, ‘1915 Çanakkale Köprüsü’nün süreçlerini başlattık, bu sene içinde ihaleye çıkacağız ve 18 Mart 2017’de ilk kazmayı vuracağız. Köprünün tek fonksiyonu sadece Gelibolu’dan Lapseki’ye geçiş sağlamak değil. O köprü, Avrupa’dan gelen, Ege’ye ve Batı Akdeniz’e inecek yük hareketinin İstanbul’a girmeden hemen inebilmesini, seyahat süresinin çok kısalmasını sağlayacak’ diye konuştu. Köprünün, bölgedeki vatandaşların yaşam standardını da yükselteceğini belirten Arslan, bölgedeki ticaret ve ekonominin büyümesine de katkı sağlayacağını vurguladı.
5 YILDA BİTİRME HEDEFİ
‘Projenin en zorlu ayağı olan 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili güzergahın üzerinde çalıştık ve bu çalışmaları da tamamladık. Köprü, Gelibolu ile Lapseki arasında yapılacak. 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün de dahil olduğu otoyolu, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapmak için Yüksek Planlama Kurulu kararı alındı. İhale çalışmalarına başladık ve bu ay sonuna kadar ihale ilanına çıkacağız” diyen Bakan Arslan, 2017 yılı ocak ayında ise teklifleri alacaklarını söyledi. Ahmet Arslan, otoyolun tamamının yapım süresini 5 yıl olarak planladıklarını ve projenin kalbi olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapımını da 18 Mart 2017’de başlatmayı hedeflediklerini kaydetti.