112’ye gelen çağrıların yüzde 95’i asılsız

112 çağrı hattına günde 12 bin civarında çağrı geldiğini belirten İl Sağlık Müdürü Dr. Özcan Akan, gelen çağrıların yüzde 95’inin asılsız olduğunu söyledi.

112’ye gelen çağrıların yüzde 95’i asılsız

Bursa 112’nin, toplam 97 ambulansı ile şehrin önemli noktalarına konumlandırılmış 60 istasyonda hizmet veren büyük bir sistem olduğunu dile getiren Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Özcan Akan, 112’nin hizmetlerini, hızlı ve verimli sunabilmesi için vatandaşların da duyarlılık göstermesi gerektiğini ifade etti. 

Acil Sağlık Hizmetleri’nin önündeki en büyük engellerden birinin çağrı hattına gelen gereksiz aramalar olduğuna dikkat çeken Dr. Akan “112 Acil Çağrı Hattı, hayati tehlike bulunan durumlarda aranması gereken oldukça önemli bir hattır. Bursa’da çağrı hattına günlük olarak gelen yaklaşık 12 bin çağrıdan 650-700 tanesinde vaka çıkışı yapılmakta, gelen çağrıların yüzde 95’i asılsız çıkmaktadır. Hattın hayati tehlike durumu bulunmayanlar tarafından meşgul edilmesi nedeniyle gerçek sağlık yardımına ihtiyacı olan hastalara ulaşmada geç kalınabilmektedir” şeklinde konuştu.

Dr. Akan son olarak vatandaşlardan, 112 Acil Çağrı Hattı’nın gereksiz yere meşgul edilmemesi ve vaka esnasında saniyelerle yarışan ambulanslara trafikte geçiş önceliği vermeleri konusunda duyarlı davranmalarını beklediklerini söyledi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X