İlçenin huzurunu, güvenliğini, sağlığını ve esenliğini tehdit eden veya tehdit oluşturması muhtemel her türlü faaliyet ve girişimi yasaların verdiği yetki çerçevesinde takip ederek, denetleyerek, gözlemleyerek ve uyarıp ikaz ederek gerektiğinde idari yaptırım uygulayarak kontrol ve disiplin altına almaya çalışan İnegöl Belediyesi Zabıta Müdürlüğünün 2020 yılını değerlendiren Belediye Başkanı Alper Taban, “İnegöl Belediyesinin bel kemiği olan Zabıta Müdürlüğümüz İnegöl halkının esenlik, huzur, sağlık ve düzenin sağlanması için 7/24 görevinin başında. Nitelikli ve donanımlı personeli ile çağın tüm gerekliliklerini yerine getirerek, etkin ve verimlilik esası ile şehrin her yerinde belediyenin gücünü göstermektedir” dedi.
ÇÖZÜM ODAKLI HİZMET ANLAYIŞI
Zabıta Müdürlüğünün 7/24 çalışma prensibi anlayışıyla tüm personeliyle İnegöl halkının her zaman yanında olmaya çalıştığını ifade eden Başkan Taban, “2020 yılı içerisinde gerek Belediyemiz Çözüm Merkezi’ne şahsen veya Alo 153 numaralı telefona bildirilen, gerek elektronik ortamdan gelen, gerekse zabıta personelinin görev anında tespit ettikleri şikayetler değerlendirilerek ilgili yerlere dağılımları sağlanmış ve sonuçları takip edilmiştir. Sonuç odaklı çalışma prensibiyle ilçemiz genelinde yapılan kontrollerde tespit edilen problemli hususlar da belediyemizdeki ilgili müdürlükler ile belediyemiz dışındaki ilgili kurumlara bildirilmiştir. Önceliğimiz vatandaş memnuniyeti. Tüm bu çalışmalarımızın nirengi noktası budur. Çözüm odaklı hizmet anlayışı ile vatandaşlarımızın her zaman yanındayız” diye konuştu.
13 BİN 208 ŞİKAYETE MÜDAHALE EDİLDİ
Zabıta Müdürlüğü’nün 2020 yılını değerlendiren Taban, şöyle devam etti: “Müdürlüğümüzde 52 Zabıta memuru, 3 Sivil Büro Personeli, 5 Yardımcı Zabıta, 1 Hizmetli ve 37 Özel Güvenlik Personeli olmak üzere toplam 98 personel yer alıyor. Zabıta ekiplerimiz, 7/24 özverili bir şekilde şehrimizin esenliği, halkımızın huzuru ve sağlığı için mücadele veriyor. Bu kapsamda 2020 yılında 13 bin 208 talep veya şikayete müdahale edilerek vatandaşlarımızın talepleri yerine getirildi.”
476 YENİ İŞYERİ İÇİN RUHSAT VERİLDİ
“Şehrimizde açılan yeni işyerleriyle ilgili ruhsat başvurularını da alan Zabıtsa Müdürlüğümüze, bu konuda 2020 yılında toplam 1001 başvuru geldi. Sıhhi işyerleri 396, gayrisıhhi işyerleri 55, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri 25 olmak üzere toplam 476 işyeri için ruhsat verildi.”
6071 İŞYERİ DENETLENDİ
“Zabıta ekiplerimizin en etkin olduğu konuların başında halk sağlığı ve huzuru için yapılan denetimler geliyor. Bu kapsamda 2020 yılında pandemi de devreye girince, yoğun bir denetim organizasyonu yapıldı. Denetimler kapsamında; işyeri ve covid-19 denetimleri, ekmek fırınları ve unlu mamuller işyeri denetimleri, lokanta ve restoranlar, market, bakkal, kuruyemiş, şarküteri, kasap, manav vb. işyerleri, berberler ve kuaförler, çay bahçesi, kahvehane ve çay ocakları, pazaryerleri, ulaşım ağında toplu ulaşım araçları ve düğün salonu denetimleri ile şehrin her alanında halk sağlığı ve huzuru ön planda tutularak denetimler yapılmıştır. Yapılan denetimlerde; maske, mesafe, hijyen kuralları, işyerinin sunduğu hizmete göre sağlaması gereken şartlar ve uyulması gereken kurallar, covid-19 genelgelerine yönelik kurallara özellikle dikkat edildi. Ayrıca mezarlıklara gelen vatandaşlarımıza pandemi sürecinde alınması gerek tedbirler anlatıldı. Rutin çalışma ve denetimler kapsamında; 2220 bakkal, 540 market, 312 internet kafe, 444 berber, 504 kahvehane, 468 tost ve vb. ürünlerin bulunduğu büfe, 339 unlu mamuller üretim yerleri, 296 ekmek fırını, 294 lokanta, 248 kafeterya, 174 pastane, 118 pide salonu, 51 tekel bayi, 63 kuruyemişçi olmak üzere toplam 6071 işyeri denetlendi.”
PANDEMİNİN GİZLİ KAHRAMANLARI
“Pandemi sürecinde zabıta ekiplerimiz başrolde bulunan birimlerimiz arasındaydı. Kısıtlamalarda vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını gidermek, toplu kullanım alanlarında uygun koşulların sağlanması ve kurallara uyulması konularında ekiplerimiz yoğun çaba sarf etti. Bu kapsamda vatandaşa verilen desteklerle ilgili 429 vatandaşımıza zabıta ekiplerimiz tarafından gıda kolisi dağıtımı desteği sağlandı. 130 vatandaşımıza ücret karşılığı alışveriş yardımı, 356 vatandaşımıza maaş çekimi ve ulaştırılması, karantinada olan 152 vatandaşımıza maske ve ilaç desteği ve bunun yanı sıra sokağa çıkma yasaklarında yaşlı ve ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın tüm ihtiyaçlarının karşılanması noktasında zabıtamız en ön safta görev aldı.”
GÖRÜNTÜ VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ İLE MÜCADELE
“Zabıta ekiplerimiz bir yandan pandemiden dolayı artan iş yüküyle birlikte, rutin çalışmalarını da aksatmadan sürdürdü. Çevre kirliliği ile mücadele kapsamında zamansız çöp atmak suretiyle çevre ve toplum sağlığı açısından olumsuz bir duruma neden olan vatandaşların Temizlik İşleri Müdürlüğümüz ile birlikte hareket ederek tespitleri yapıldı ve gerekli yaptırımlar uygulandı. Cadde ve sokaklar da bulunan iş yerlerinin önünde bulunan tabela ve dubalar toplanarak görüntü kirliliğini ortadan kaldırdık. İlçemizde bulunan başıboş atların toplanılması için Veteriner İşleri Müdürlüğüne gerekli desteği verdiler. Genel temizlik denetimleri yaptılar.”
KAÇAK YAPIYA GÖZ AÇTIRMADILAR
“Zabıta ekiplerimiz 2020 yılında 4200 yapının denetimini gerçekleştirdi. Tespit edilen 241 kaçak yapıtla ilgili müdürlük tarafından cezai işlem uygulandı. Kaçak yapı ile mücadele kapsamında kaçak olarak beton dökümü yapan beton firmaları da tespit edilerek cezai işlem uygulandı.”
2177 İDARİ YAPTIRIM KARAR TUTANAĞI DÜZENLENDİ
“Zabıta Müdürlüğüne bağlı ekiplerimiz 2020 yılında şehrin tertip ve düzenini sağlamak maksadıyla yapılan çalışmalarda; 615 araç park ihlali, 220 çevre ve görüntü kirliliği, 211 covid-19 ile4 ilgili genelgeler kapsamında, 146 seyyar satıcılık, 138 kaldırım vb işgaller, 121 kamu malına zarar vermek, 77 otobüs durağına araç parkı, 75 pazarcı esnafıyla ilgili, 71 ruhsatsız faaliyet göstermek, 54 inşaatına tedbir almamak, 47 hava kirliliği, 44 şehir içinde hayvan besiciliği, 40 ruhsata aykırı faaliyet, 39 toplu taşıma araçları, 35 eksik gramajlı ekmek ve pide, 32 UKOME kararlarına aykırı davranış, 24 dilencilik, 17 izinsiz el ilanı dağıtımı, 17 gürültü kirliliği, 16 genel temizlik yetersizliği, 14 sergi dışına taşma, 13 yetkisiz geri dönüşüm toplanması ve 10 çalışma saatlerine uymamak olmak üzere toplam 2177 idari yaptırım karar tutanağı düzenledi.”