Olay Gazetesi Bursa

Yıldırım’da zabıta denetimleri arttırdı

Yıldırım Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, gıda satışı yapan işyerlerine yönelik denetimlerini aralıksız devam ediyor. Vatandaşların sağlıklı gıda tüketimini amaçlayan zabıta ekipleri, çalışmalarını bu doğrultuda yoğunlaştırdı.

Halk sağlığını doğrudan ilgilendiren işyerlerine sıkı denetim uygulayan Yıldırım Belediyesi, 2016 yılının ilk dört ayında bin 89 iş yerine uygunluk, ihtar, idari yaptırım ve durum tespiti işlemleri yaptı. 367 gayrisıhhi, 255 sıhhi işyerinde denetimlerini yapan zabıta ekipleri, vatandaşların şikayetlerinin de değerlendirmeye alındığı denetimlerde huzuru ve sağlığı bozan her türlü engeli ortadan kaldırmaya yönelik çalışmalar yapıyor.

HAKSIZ REKABETE GÖZ YUMULMUYOR

Bakkal, market, kuruyemişçi, lokanta, pastane, fırın, balıkçı, pazar, berber, kuaför, seyyar satıcı ile inşaat ve hafriyat konularında toplam 816 işyerinde sağlığa, çevre ve gürültü kirliliğine, temizliğe ve ruhsata uygunluk kontrollerini yapan Yıldırım Zabıtası, ilçede kurulan pazar yerlerinde faaliyet gösteren pazarcılara da 576 adet denetim formu düzenledi. Ekipler ayrıca kafe, lokanta, pastane gibi dışarıda masası bulunan işletmelerin kaldırım işgalini de önlüyor. Belediyeye elektronik posta ve telefon yoluyla gelen şikayetleri de değerlendiren Yıldırım Zabıtası, 2016 yılının ilk 4 ayında gelen bin şikayeti değerlendirmeye aldı. Sıralamada inşaat ve tadilat gürültü ve çevre kirliliği ile seyyar satıcı ve dilencilerin başı çektiği şikayetlere hızlı dönüş yapan Belediye ekipleri, 39 şahıs hakkında 5326 sayılı kabahatler kanununa göre yaptırım tutanağı düzenledi.

‘HUZURUN VE MUTLULUĞUN TEMİNATIYIZ’

‘Yaşanabilir Şehir Yıldırım’ hedefini gerçekleştirmek için toplumun huzur ve refahını ilgilendiren konulardaki çalışmalarda hassas davrandıklarını ifade eden Yıldırım Belediye Başkanı İsmail Hakkı Edebali, “Yıldırım’ı hak ettiği konuma getirmek adına tüm ekiplerimiz ile 7/24 çalışmalarımıza devam ediyoruz. Hemşehrilerimizin malını, canını, sağlığını ve huzurunu bozacak uygulamalara asla izin vermeyiz” dedi. İşgaliye konusunda da yoğun şikâyetler aldıklarını belirten Başkan Edebali “Kadınlar, çocuklar, yaşlılar ve engelli vatandaşlar kaldırımları kullanarak kendilerini oluşabilecek kazalardan korurken, buralara tezgâh koyulması onları zora sokuyor. Bizler de denetimlerimiz ile kaldırımları tekrar gerçek sahipleri vatandaşların kullanımına uygun hale getiriyoruz’ diye konuştu.

7/24 ÇÖZÜM MERKEZİ

Yıldırım Belediyesi’nin 7 gün 24 saat görev yapan Çağrı Merkezi’nin 444 16 02 numaralı telefonunu arayan, ya da Facebook ve Twitter’daki ‘Yıldırım Çözüm Merkezi’ne mesaj yoluyla başvuran vatandaşların şikayetlerini Yıldırım Zabıtası tarafından anında işleme konularak işlem yapılıyor.