Tanıtımı yapılacak yüzde 100 elektrikli C-SUV modelin dışında, daha sonra üretilmesi planlanan sedan modele ilişkin de detayların paylaşılması bekleniyor.
Türkiye’nin, 29 Ekim 1961 yılında ‘Devrim’ arabasıyla başardığı yerli otomobil üretme hedefinin üzerinden 58 yıl geçti. İlk yerli Türk otomobili Devrim’den 4 adet üretilmişti. Ancak otomobilin ‘yetersiz benzin konulması’ nedeniyle yolda kalması, araçla ilgili olumsuz propaganda yapanların da seslerinin yükselmesine neden olmuş ve proje ‘otomobil yolda kaldı’ gerekçesiyle rafa kalkmıştı. Aradan geçen yıllara rağmen Türkiye’nin ve Türk insanının yerli otomobil arzusu hiç dinmedi. Bu hayali gerçekleştirme sürecinin fitilini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ateşledi. Erdoğan’ın çağrısıyla birlikte Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) liderliğinde başlayan yatırımcı arayışı kısa sürede tamamlandı. 2 Kasım 2017’de Türkiye’nin Otomobili Projesi, Ortak Girişim Grubu İşbirliği Protokolü, Anadolu Grubu, BMC, KÖK Grubu, Turkcell Grubu, Zorlu Holding ve TOBB’la imzalandı.
ERDOĞAN ARACI TEST EDECEK
Türkiye’nin Otomobil Projesi’ndeki 5 büyük grubun yüzde 19’luk hisselerinin olduğu girişim grubuna, TOBB yüzde 5 hisseyle dahil oldu. Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Sanayi ve Ticaret AŞ’nin kuruluş ve ortaklık sözleşmelerine imzalar 31 Mayıs 2018’de atıldı. 1 Eylül 2018’de ise Mehmet Gürcan Karakaş, TOGG’un Üst Yöneticisi (CEO) olarak belirlendi. ‘Türkiye’nin Otomobili’ çalışmalarında sona gelen TOGG tarafından, bugün Gebze’deki Bilişim Vadisi’nde düzenlenecek tanıtım toplantısına, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yanı sıra bakanlar, üst düzey yöneticiler ve iş dünyasından önemli isimler katılacak. Toplantı sonrasında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın dünyaca ünlü tasarım firması Pininfarina tarafından tasarlanan ilk gösterim aracını test etmesi bekleniyor.
2022’DE SERİ ÜRETİME GEÇECEK
Seri üretime 2022 yılında geçmesi beklenen otomobilin, iç pazar dışında 2-3 yıldan sonra başta Avrupa merkezli olmak üzere uluslararası ihracat pazarlarına açılması da planlanıyor. Türkiye’nin vizyon projelerinden biri olarak görülen ‘Türkiye’nin Otomobili’nin başlangıçta C Segmentinde elektrikli bir SUV ile piyasaya girmesi, takip eden yıllarda model sayısını 5’e çıkarması planlandı. Projede, 3 fazdan oluşan yaklaşık 15 yıllık bir yatırım hamlesine yönelik planlar hazırlandı. Fikri ve sınai mülkiyet hakları tamamen Türkiye’ye ait olacak projenin, 15 yıl içinde Türk ekonomisine 50 milyar eUro, cari açığa 7 milyar Euro katkı sağlaması ve doğrudan 4 bin, dolaylı 20 bin kişiye istihdam oluşturması öngörülüyor.
YENİ GÖRÜNTÜLER PAYLAŞILDI
TOGG’un Twitter hesabından Türkiye’nin Otomobili’ne ilişkin yeni detaylar veren görüntüler arka arkaya paylaşıldı. İlk olarak 14:30’da bir görüntü paylaşılırken, 14:53’te yerli otomobilin iç dizaynını gösteren bir paylaşımda daha bulunuldu. Yerli otomobilden daha sonra tekrar 19:23’te başka bir görüntü daha paylaşıldı.