Yılmaz, köşesinde şu ifadeleri kullandı:
Ahmet Ünal… Halen Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlı Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı Araştırma Görevlisi olarak öğrenci yetiştiriyor. Geçen yıl da avukat cübbesi giydi.
Gerçi…
1.260 kilometre uzaktaki Erzurum’da ama doğduğu kent Bursa’yı yakından izliyor. Dahası, uzaktan da olsa Bursa’nın ulaşım sorunlarını düşünüyor ve çözüm önerileri üretiyor.
Bu kapsamda…
İzlediği ve kafa yorduğu konular arasında Bursa’nın hava ulaşımı ve Yenişehir Havaalanı potansiyeli önceliği.
Öncelikle…
“Yenişehir Havaalanı’nın potansiyeli nedir ve Bursa havalimanı bu potansiyelin yüzde kaçını kullanıyor?”
Rakamlar veriyor:
“Yenişehir Havaalanı yolcu kapasitesi yılda 2 milyon 250 bin yolcuyken, 2022 yılında 112 bin 211 yolcu taşındı. Yani, aslında potansiyelinin yaklaşık yüzde 5’ini kullanıyor.”
Üzerinde durduğu şu:
“Bursa’dan Sabiha Gökçen Havaalanı’na düzenlenen otobüs seferlerine baktığımızda, Bursa Terminali’nden Sabiha Gökçen’e günlük yaklaşık 50 sefer düzenlendiğini görüyoruz. Doluluk oranının yüzde 90’lar seviyesinde olduğunu da dikkate aldığımızda, yıllık 1 milyon yolcunun üzerinde Bursa’dan İstanbul’a sadece bu seferler ile taşındığı görülüyor.”
Şuna da dikkat çekiyor:
“Balıkesir üzerinden düzenlenen otobüs seferleriyle de Bursa’dan geçip Sabiha Gökçen’e yolcu taşınıyor. Bu bile Yenişehir Havaalanı etkin kullanılırsa diğer komşu illerden yolcu çekileceğini gösteriyor.”
İşaret ettiği şu:
“Yenişehir Havaalanı etkin kullanılırsa, Bursa’nın yararı yanında; en fazla rötar yapılan havaalanı Sabiha Gökçen’in yükü azalır, daha etkin seferlere imkan sağlanır.”
Konuya…
Bir de Ahmet Hoca’nın dikkat çektiği yerden bakmakta yarar var.