AYŞEGÜL GÜRAL AKTÜRK
Ankara plakalı araçlarla Bursa’da gezen ve Bakanlıktan geldiğini söyleyen kişilerin uzaktan eğitim adı altında vatandaşlara eğitim paketi sattıklarını ifade eden Filizoğlu, “06 plakayla geliyorlar. Ailelere bakanlıktan geldiklerini söyleyip 3 bin 600 ile 5 bin 600 lira arası fiyatlarla lise ve üniversiteye hazırlık alanlarında uzaktan ders vermek için satış yapıyorlar. Kurdukları sitenin şifresini veriyorlar fakat vatandaş siteye giriş yapamıyor. Dolandırıcıların satış yaptıkları fiyatlar da rast gele değil. 6502 sayılı yasaya göre 3 bin 300 liraya kadar olan sorunlar hakem heyetlerinde çözülüyor. Daha yüksek meblağlar ise mahkemeye taşınıyor. İnsanları mahkemeye taşıyıp daha çok masraf yaptırmak ve bu yolla psikolojik baskı yaratarak vazgeçmelerini sağlamak istiyorlar” dedi.
DAVAYI KAZANABİLİRSİNİZ
Söz konusu eğitim satışından zarar görmüş vatandaşların tüketici derneklerine başvurmalarını isteyen Filizoğlu, “Cayma hakkı geçmiş olsa bile davayı kazanabilirler. Çünkü bizler aldığı ürünü kullanamadığını, siteye hiç giremediğini kanıtlayabiliyoruz ve vatandaşın mağduriyetini önleyebiliyoruz” diye konuştu. Filizoğlu, bu tür davalarda mahkemenin genellikle tüketici lehine sonuçlandığını vurguladı.
30 BİN LİRAYA DEVRE MÜLK
Filizoğlu, Bursa’da özellikle 40 yaş üzeri vatandaşlara yönelik devre mülk satışları konusunda da son dönemde yoğun şikayet aldıklarını kaydetti. Vatandaşlara anket yaptırıp günübirlik gezilerle Kütahya, Afyon ve Yalova gibi illere götürdüklerini dile getiren Filizoğlu, “Devre mülk adı altında devre tatil satılıyor. Bunların 20-30 bin lira gibi fiyatlarla tüketiciye satışı gerçekleşiyor. 14 günlük cayma hakkını da kullanmamaları için erken ve peşin ödeme yapanlara bu fiyatı 10 bin liraya kadar düşürüyorlar” dedi.
PARAVAN ŞİRKET KURULUYOR
Tüketicilerin söz konusu mülkleri kendilerinin sandıklarını ancak onlara bir tapu verilmediğini ifade eden Filizoğlu, vatandaşların büyük bir kandırmacanın içine düştüğünün altını çizdi. Nejdet Filizoğlu, “Bunu yapanlar 5-6 şirketi barındıran sözde holdingler kuruyorlar. Her sene birinin iflasını verip insanların hak talep etmelerinin önüne geçerek o şirketi batırıyorlar. Onun yerine yenisini açıyorlar. Bursa’da bu şekilde mağdur edilmiş 2-3 bin tüketici var. İnsanlar haklarını alamıyor. Ayrıca, tanınmış otellerin adını kullanarak devre mülk yeri gösteriyorlar fakat başka yerlerin satışı yapıyorlar” diye konuştu.
8 AYDA 200 BİN ŞİKAYET
Nejdet Filizoğlu, yılın 8 aylık döneminde Bursa’daki 23 tüketici heyetine yaklaşık 200 bin civarında şikayet yapıldığının ve bunların yüzde 95’inin tüketici lehine sonuçlandığını dile getirdi. Filizoğlu, “Geri kalan yüzde 3 bilirkişi raporu beklenmesi sonucu karar bağlanıyor. Diğer yüzde 2 ise tüketici aleyhine sonuçlanıyor. Burada da asıl sorun evrak eksikliği oluyor. Tüketiciler kazanacakları davaları eksik belge nedeniyle kaybediyor. Türkiye genelinde ise aynı dönemde yaklaşık 5,5 milyon şikayet var” dedi.
TAKSİT ARTIŞI TÜKETİCİ LEHİNE
Vatandaşları dolandırıcılara karşı uyaran Filizoğlu, cep telefonlarına bedava tatil ve benzeri şeyler kazandıklarına dair gelen mesajlara itibar etmemelerini söyledi. Ayrıca, bazı ürünlerde taksit sayısının artırılmasının tüketici lehine olduğunu belirten Filizoğlu, “Taksitlendirme olmak zorunda. Bunun nasıl olacağı Bankalar Birliği’nin kararıyla düzenlenmeli. Söz konusu düzenleme yapılırken tüketici derneklerinin de görüşlerinin alınması toplumsal önem taşır” diye konuştu.