Olay Gazetesi Bursa

Yeni yıl öncesi uyarı: Yılbaşı indirimleri tuzak!

Yeni yıl öncesi alışveriş merkezleri ve büyük mağazaların yaptıkları indirimleri "tuzak" olarak niteleyen TESK Genel Başkanı Palandöken, "Kampanya başlamadan önce ürünlerin fiyatları şişiriliyor" dedi.

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yeni yıl öncesi alışveriş merkezleri ve büyük mağazalar tarafından uygulanan indirimleri “tuzak” olarak niteledi.

Vatandaşın yanıltıldığını belirterek indirim kampanyalarına yönelik eleştiride bulunan Palandöken, özellikle batıdan esinlenerek uygulamaya konulan büyük indirim kampanyalarıyla tüketicinin tuzağa düşürüldüğünü savundu.

Palandöken, “Kampanya başlamadan önce ürünlerin fiyatları şişirilip indirim zamanında yine kendi fiyatından satılıyor. Bu hareket, hem tüketicinin güvenini zedeliyor hem de ekonomiye zarar veriyor.” değerlendirmesinde bulundu. 

Palandöken, mevzuattaki boşluk nedeniyle indirim sezonu uygulamasının ortadan kalktığını vurgulayarak, şöyle devam etti: 

“Artık bütün sezonlar indirim sezonu oldu. Daha mevsim ürünleri ilk kez vitrinlerdeki yerini alırken bile etiketlerde ‘normal sezon’ ve ‘indirim fiyatı’ diye iki ayrı fiyat yazılıyor. Sezonun daha başında etiketlerde olması gereken fiyatın iki katı yazılıp altına ‘yüzde 50 indirimli fiyatı’ yazılıyor. Asıl indirime girmesi gereken dönemde de ’50+20′ gibi indirim oranları yazılarak tüketiciler tamamen yanıltılıyor.” 

İndirim oranlarının yanıltıcı ifade edilmesinin, çıkarılacak bir yönetmelikle yasaklanması gerektiğini belirten ve “İndirim dönemleri batıda olduğu gibi belirli bir tarihte başlayıp bitirilmeli. Daha sezon başında indirimli fiyat etiketlerinin kullanılması yasaklanmalı” dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bir başka indirim aldatmacası da her üründe farklı indirim oranı uygulanması. Vitrine uzaktan baktığınızda kocaman ‘yüzde 50 indirim’ yazısını okuyorsunuz ancak yanına yaklaştığınızda çok küçük puntolarla ’50’ye varan’ yazdığını görüyorsunuz. Mağazadan içeri girdiğinizde ise tek bir üründe yüzde 50 indirim olduğunu, onun da genellikle kalmadığını, kalan ürünlerin indirim oranının yüzde 10-20 gibi düşük olduğunu veya talep görmeyen elde kalan ürünlere indirim uygulandığını anlıyorsunuz. Müşteriyi mağazaya çekmek için kullanılan bu tür aldatmalara halkımız itibar etmemeli ve gerekli tepkiyi göstermeli.”