Bursa Büyükşehir Belediyesi yeni hizmet binasında hizmet vermeye başladıktan sonra telefon ve faks haberleşmesinde de köklü bir değişikliğe gitti. Türkiye’nin bu kadar büyük kapasitesi ile belki de tek olan yeni sistem telefon santrali hem belediye birimlerine hem de vatandaşlara kesintisiz hizmet vermeye başladı. Yeni sayısal telefon santrali sadece Zafer Mahallesi’nde bulunan hizmet binasında değil, şehrin bütün bölgelerinde bulunan şantiyelerde hizmet verirken, Bursa’nın en güçlü fiber altyapıları arasında gösterilen network altyapısı ile santralin entegrasyonu da sağlandı.
Yeni belediye binasındaki sistem ile şu ana kadar yeni binada 900 abone, Acemler yerleşkesinde 350 abone, Heykel’deki yerleşkede 100 abone ve Demirtaş atölyelerinde 65 abone olmak üzere toplamda 1400’ü aşkın telefon aboneliği ve 100’ü aşan faks aboneliği tek bir noktadan yönetiliyor. Tüm bu abonelere ISDN hat verilerek, personelin kurum içinde ücretsiz görüşmesi sağlanırken, tüm abonelerin şahsına ait direkt hatlar da sağlanmış oldu. Böylelikle 7/24 ulaşma ve ulaşılmaya imkân sağlandı.
Santralin devreye girmesiyle dış yerleşkelerde mevcut bulunan eski ve sık sık tamir maliyeti çıkaran santral cihazları devre dışı bırakıldı. Ayrıca Acemler’de 90, Heykel’de 25, Demirtaş ve Atıcılar yerleşkelerinde 25 olmak üzere toplamda 140 adet harici telefon aboneliği iptal edildi. En düşük sabit ücretli aboneliğin 19 TL olduğu düşünüldüğünde, bu hatların iptali ile aylık 2 bin 660 TL tasarruf sağlanmış oldu. Yine santrale entegre olarak çalışan faks server ile de fiziksel olarak 30 adet faks cihazı devre dışı bırakıldı. Bu sistem sayesinde belediyeye gelen fakslar doğrudan tanımlanmış personelin kurum mail adreslerine düşerken, böylelikle zaman kaybı önlendi, kırtasiye tasarrufu sağlandı hem de faks cihazlarının donanım ve yazılım arıza maliyetleri de tamamen ortadan kalkmış oldu.
Faks cihazlarında kullanılacak A4 kağıtlarının yanında, toner gibi sarf malzeme ihtiyaçları düşünüldüğünde bir faks cihazının aylık ortalama 75 TL gibi bir gideri olurken, 30 faks cihazının kaldırılmasıyla da aylık ortalama 2 bin 250 TL tasarruf sağlanmış oldu. Gönderilen ve alınan fakslardaki kağıt maliyeti de eklendiğinde bu rakam aylık ortalama 3 bin TL’yi bulurken, iletişim alt yapısının yenilenmesiyle kağıt israfının da önüne geçilmiş oldu. Tüm bu tasarrufların yanında mekandan bağımsız olarak internet ortamı olan her yerden gelen fakslara ulaşma imkanı ile hizmette zaman kaybının da önüne geçilmiş oldu.