Olay Gazetesi Bursa

Bursa’ya Avrupa ve Orta Doğu’dan dev alıcılar geliyor!

Türkiye ekonomisi sıkıntılı bir süreçten geçiyor. Yüksek enflasyon vatandaşın alım gücünü yok ederken sürekli değişen koşullar ihracatçıların da işini zorlaştırıyor. Ülkenin düzlüğe çıkma adına üretmekten, ürettiğini iyi şekilde pazarlayıp satmaktan başka çaresi yok. Bu bağlamda Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) elini taşın altına fazlasıyla koydu. Sadece şehirdeki sanayici değil ülke genelindeki üretimin tüm aktörleri […]

Türkiye ekonomisi sıkıntılı bir süreçten geçiyor.

Yüksek enflasyon vatandaşın alım gücünü yok ederken sürekli değişen koşullar ihracatçıların da işini zorlaştırıyor.

Ülkenin düzlüğe çıkma adına üretmekten, ürettiğini iyi şekilde pazarlayıp satmaktan başka çaresi yok.

Bu bağlamda Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) elini taşın altına fazlasıyla koydu.

Sadece şehirdeki sanayici değil ülke genelindeki üretimin tüm aktörleri için kollar sıvandı.

Ağır tahribat yaratan pandemi döneminde çarkların kesintisiz dönmesi amacıyla sayısız adım atıldı.

Karşılaşılan çok sayıda problem, BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay’ın, ekibiyle Ankara’da yürüttüğü yoğun bürokrasi trafiği sayesinde aşıldı.

Bugünlerde ise normalleşmenin ardından patlayan ekonomik krizinden çıkış yolları aranıyor.

Bu sene ilk kez BTSO iştiraki KFA Fuarcılık imzası taşıyan ev tekstilinde dünyanın en prestijli fuarlarından birisi olan HOMETEX, sektörün ulusal ve uluslararası oyuncularını 17-21 mayıs tarihleri arasında İstanbul’da buluşturmuştu.

Yerli ve yabancı 650’yi aşkın firmanın yeni ürünlerinin sergilediği fuara 5 günde 126 ülkeden 170 bin ziyaret yapıldı.

Şimdi sıkı durun…

Fuardaki iş hacmi beklentileri de aşarak yaklaşık 1,5 milyar dolar olarak gerçekleşti.

‘Milli katılım organizasyonu’ düzenleme yetkisi ayrıcalığına sahip KFA Fuarcılık, tecrübesini HOMETEX ile çok farklı bir noktaya taşıdı.

Fuarın katılımcıları HOMETEX’in uluslararası standartların da üzerinde bir içerikle gerçekleştirildiğini aktardı.

31 MAYIS-1 HAZİRAN ARASINDA GIDA UR-GE ALIM HEYETİ GELİYOR

BTSO, ihracatı artırmaya yönelik çalışmalarını ara vermeden sürdürmekte kararlı.

İstanbul’un ardından bu kez Bursa’da iki önemli organizasyon yapılacak.

31 Mayıs-1 Haziran tarihleri arasında Bursa Food Point temasıyla hayata geçirilecek Gıda UR-GE Alım Heyeti Organizasyonu, BTSO’nun işlenmiş ve dondurulmuş gıda UR-GE projeleri kapsamında düzenleniyor.

Ticaret Bakanlığı’nın desteği ile Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde yapılacak etkinlikte 72 firma yer alacak.

Dondurulmuş meyve-sebze, unlu mamüller, dondurulmuş balık, kestane şekeri, zeytinyağı, tahin-pekmez, bal, çikolata, şekerleme, reçel, baklava, kahve, bakliyat ile sütlü tatlı üretimi gerçekleştiren firmalar ürünlerini, yurt dışından gelen alıcıların beğenisine sunacak.

Programa 60 ülkeden 200’ü aşkın yabancı alıcı katılacak.

Birleşik Arap Emirlikleri, Güney Afrika, Rusya, İngiltere başta olmak üzere Avrupa ve Orta Doğu’dan alıcılar Bursa’ya gelecek.

Alım heyetleri, KFA Fuarcılık şirketi tarafından organize edilecek.

UR-GE projeleri kapsamında gıda sektöründe ilk alım heyeti 2017’de gerçekleştirilmişti.

Bu sene 2 yıllık aradan sonra 5.’si düzenlenecek.

Şu ana kadar yapılan etkinliklere 600’ü aşkın yabancı alıcı katıldı.

Bursa Food Point ortak markası altında birleşen firmalar, alım heyeti etkinliklerinde önemli iş birliklerine imza attı.

Firmalar; Almanya, Fransa ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi gıda sektörü açısından önemli pazarlarda düzenlenen fuarlarda da yer aldı.

Proje süresince Türkiye’nin gıda sektörü ihracatı yüzde 5 yükselirken, UR-GE projesinde yer alan firmaların ihracatı yüzde 82 oranında arttı.

BEBE VE ÇOCUK UR-GE ALIM HEYETİ 1-4 HAZİRAN’DA BURSA’DA OLACAK

Bursa, gıda UR-GE etkinliğinin ardından da hız kesmeyecek.

Bu kez de 1-4 haziran tarihleri arasında Bursa Uluslararası Bebe, Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı Junioshow ile bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörü ağırlanacak.

Bursa, Türkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün kalbi konumunda.

Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nin 2 salonunda, 105 katılımcı firma ile 10 bin metrekare kapalı alanda gerçekleşecek fuarda 0-12 yaş arası on binlerce model yer alacak.

Junioshow, sektördeki yoğun talepten ötürü yılda iki kez düzenleniyor.

Fuar çerçevesinde BTSO’nun yürüttüğü iki ayrı UR-GE kapsamında 1-2 haziran tarihlerinde oda hizmet binasında ikili iş görüşmeleri yapılacak.

Bu organizasyonda 42 ülkeden 300’den fazla iş profesyonelinin sektörle buluşması bekleniyor.

BTSO’nun UR-GE projeleri sayesinde şu ana kadar 3.500’e yakın yabancı alıcı Bursalı firmalarla buluştu.

Üye firmaların yüzde 60’ından fazlası ilk defa ihracat yapma başarısı sağladı.

BTSO’nun sadece şehir değil ülke ekonomisine sağladığı katma değer her geçen gün biraz daha artıyor.

Bu sıkıntılı ekonomik atmosferde atılan adımların Türkiye’nin geleceği için çok değerli olduğunu ifade etmek gerekiyor.