Yaklaşık 2 milyon kişiye iş olanağı sağlanıyor.
Pandemi şartlarına karşın 2021 sonunda 30,4 milyar dolar ihracat ve 18 milyar doların üzerinde dış ticaret fazlası gerçekleştiriliyor.
Tekstil, Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri olmayı sürdürüyor.
Virüs sürecinde normalleşmenin ardından 2022 ihracatında büyük artış hedefleniyor.
Bursa, tekstilde de Türkiye’nin öncü kentleri arasında yer alıyor.
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği, geçen sene bir önceki yıla kıyasla yüzde 33 artış ile 1 milyar 355 milyon dolar ihracata ulaşmıştı.
Bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 21 artış ile 364 milyon dolar ihracat yapıldı.
Trend yıl sonunda 1,5 milyar dolarlık rekor değeri işaret ediyor.
Hedeflerin tutturulması, hatta üstüne çıkılması için İstanbul’da çok önemli bir fuar düzenlenecek.
Tekstilin ana dallarından ev tekstili sektörü dünyanın ikinci büyük fuarı olan HOMETEX çatısı altında buluşacak.
Fuar, Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) KFA Fuarcılık Şirketi iş birliğinde düzenleniyor.
KFA Fuarcılık şirketi BTSO bünyesinde 2013’ten bu yana 200’den fazla yurt dışı fuar organizasyonunda 7.000’in üzerinde iş insanını buluşturmuştu.
BTSO’nun önemli şirketi, fuarcılık noktasındaki tecrübesini 26’ncı kez düzenlenecek HOMETEX ile çok farklı bir boyuta taşıyacak.
Doğrusunu söylemek gerekirse böylesine dev bir organizasyonun altından kalkmak hiç kolay iş değil.
BTSO’nun fuarla ilgili ekibinde yer alan çalışanlar uzun süredir İstanbul-Bursa arasında mekik dokuyor.
Pek çok gün sabahlandı.
Hazırlıklarda artık son aşamaya ulaşıldı.
Fuarla ilgili detayları aktarmadan önce şunu belirtmemiz gerekiyor:
HOMETEX organizasyonu sorunsuz tamamlanırsa BTSO çıtayı çok farklı bir noktaya taşımış olacak.
Fuara dönersek…
Yıllık 3,1 milyar dolarlık ihracat kapasitesine sahip Türk ev tekstili sektörünün dünyaya açılan kapısı olan fuarda bu yıl “sürdürülebilirlik” teması ön planda yer alacak.
Fuar, 17-21 Mayıs tarihleri arasında tüm dünyadan gelecek sektör profesyonellerini ağırlayacak.
11 holde, 200 bin metrekare alanda, 600’den fazla ulusal ve uluslararası firmanın katılımıyla İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açacak.
İstanbul, Bursa ve Denizli’de tanıtım toplantılarının yapıldığı HOMETEX için ayrıca Mart ayında İstanbul’da sektör temsilcilerinin güçlü katılımıyla basın lansmanı da düzenlenmişti.
Fuar, dünya pazarlarına sunulan yeni ürünlerden moda söyleşilerine, trend alanlarından sektör buluşmalarına uzanan çok zengin bir konsept ile kurgulandı.
HOMETEX’te perde, perde aksesuarları, tül, döşemelik kumaş, mutfak ve yemek odası tekstili, havlu ve banyo grubu ürünleri, uyku ve yatak odası tekstili gibi hayli çeşitli ürün grupları sergilenecek.
Türkiye’nin önde gelen tasarımcılarının oluşturacağı “Designer Box”larda ise tasarımcılar, firmaların ürünlerini kendi yorumlarıyla harmanlayacak ki ortaya çıkacak yeni ürünleri şimdiden merak edenlerdeniz.
Yüzlerce yerli ve yabancı markanın katılımıyla düzenlenecek HOMETEX kapsamında gerçekleştirilecek alım heyetlerinin firmalara yeni ihracat ve iş birliği imkanları sunacağını da belirtelim.
Fransa, İtalya, Hindistan, Hollanda, Pakistan, İspanya, ABD ve Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere çok sayıda ülkeden potansiyel alıcıların geleceği fuarda, 5 gün boyunca 1 milyar dolarlık iş hacmi bekleniyor.
Ev tekstili sektörünün trendlerini belirleyen önemli isimler de HOMETEX’te olacak.
Ünlü İtalyan tasarımcı Andrea Dall’Olio, Omar Baban, Erdem Akan, Ahu Barut, Cenk Mommarje gibi isimler fuara özel trend sunumları ile katılımcılarla buluşacak.
Tekstil sektöründe çalışmaları bulunan üniversitelerin konuk olacağı fuarda, üniversite-sektör iş birliğinin artırılması kazanımların boyutunu katlayacak.
Türkiye ekonomisinin ihracat hedefleri için çok önemli misyon üstlenecek fuar, BTSO’nun ülkeye sunduğu katma değer açısından ise ayrıca mühim.
Yerinde takip etmeyi planladığımız fuara dair izlenimlerimizi önümüzdeki hafta aktaracağız.