Yerel seçime kaldı 3 gün…
Partiler, belediye başkan adayları son kozlarını oynuyorlar kararsız seçmenlere karşı…
Bu arada, haber sitelerinde, sosyal medyada seçim anketleri paylaşan paylaşana…
Hangi parti ve adayları hangi şehirlerde önde, hangileri geride?
Yüzdelik oranlarıyla paylaşıyorlar.
Tabii o anketler doğru mu, yanlı mı, sorgulayan yok…
Herkes gönlünden geçen seçim sonucu hangi ankette çıkmışsa onu paylaşıyor.
*
Fakat ne demişler;
Anketi seven trolüne de katlanır!
Bir grup fırlama genç, bakmışlar gördüğü her ankete lapin gibi atlayanlar çok memlekette, sarmışlar makarayı…
Nasıl mı?
Komsar adıyla dümenden bir araştırma şirket ismi buluyorlar önce…
İnandırıcı olsun diye havalı da bir logo tasarlıyorlar.
Sonra, “İşte Komsar’ın bilmem kaç bin kişiyle 9 büyükşehirde yaptırdığı seçim anketinin sürpriz sonuçları” diyerek, grafiklerle süsledikleri uydurma oy oranlarını internet sitelerine gönderiyorlar.
Bursa da var, şehirler arasında…
*
İnternet haber siteleri de, kimdir bu Komsar?
Böyle bir araştırma şirketi gerçekten var mıdır?
Hiç sorup soruşturma gereği duymadan gönderilen anketi olduğu gibi paylaşmışlar…
Haber sitelerini takip edenler de alıp, sosyal medyaya taşımışlar…
Bana bile gönderenler oldu!
Büyük ilgi gören çakma anket sonuçları, tam yazılı basına da haber olmak üzereyken, trolcü gençler şakayı tadında bırakmışlar…
Anketlerini paylaşan haber sitelerine, “gülümseyin trollendiniz!” mesajı atarak, şirketin ve anketin uydurma olduğunu itiraf etmişler.
*
Sosyal medyada her gördüğü habere, ankete inananlara çok iyi bir ders veren trolcü gençleri kutluyorum.
Trolledikleri arasında, Bursa’dan da epey kişinin olmasına üzüldüm tabii…
Sayılarının bu kadar çok olduklarını bilseydim, ben de kendi köşemden ATAR-TUTAR şirketi olarak bir anket paylaşırdım…
Benim anketin sonuçları, Komsar’a on basardı!
Adaylar bile inanır, sandığa gitmeden mazbatalarını almaya giderlerdi!
Tanzim-Market
Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, 5 büyük zincir marketin şubelerinde de tanzim ürünlerinin satılacağını açıklamış.
İyi de;
Tanzimler, o zincir marketlerin yüzünden, ortaya çıkmamış mıydı?
Onlar, ürünleri pahalı satıyorlar diye kurulmamış mıydı tanzim noktaları?
Hani o zincir marketler haksız yere yükseltiyordu fiyatları?
Pekiii;
Bu marketler, Tarım Kredi Kooperatifleri’nden aldıkları ürünleri, belediyelerin tanzim noktalarıyla aynı fiyata satabilecek mi?
Rekabet edebilecekler mi?
Vatandaş, varlık kuyruğuna markette mi girmeye devam edecek, bundan böyle?
Marketlerle tanzim oluyor da niye pazaryerlerinde yok?
Pazarcıların başı kel mi?
Gel de sorma!
Dündar’a doğum gününü hatırlatan esnaf…
Cumhur İttifakı Osmangazi Belediye Başkan Adayı Mustafa Dündar, seçim çalışmaları için gittiği Çekirge’de, esnafın güzel bir sürpriziyle karşılaşmış.
Ellerinde bol mumlu doğum günü pastası ve “İyi ki doğdun Başkanım!” tezahüratlarıyla karşılanmış Dündar…
Seçim yüzünden doğum gününü bile unutan Mustafa Başkan, esnafın bu jesti karşısında şaşırmış, duygulanmış…
Ve alkışlar arasında, 31 Mart akşamı Osmangazi’deki oy pastasından da en büyük dilimini almayı dileğiyle üflemiş mumları!
Yalnız Çekirge esnafındaki şu ince düşünceye bir bakar mısınız…
Başkan Dündar’ın doğum gününü ezbere biliyor ve o gün de ziyaretlerine gelebileceğini tahmin ederek, üzerinde ismi yazılı kocaman bir pasta yaptırıyorlar.
Helal olsun!
Aday pozları
Belediye başkan adaylarının seçim afişlerinde verdikleri pozlara bakıyorum…
Çoğu aynı pozu vermiş…
Sağ ellerini kalplerinin üzerine koyarak, gülümsüyorlar, seçmenlerine…
Genelde kalabalık bir ortama girerken, yoldan geçerken yapılan selamlama şeklidir o…
Halk arasında geleneksel bir harekettir.
Fakat başkan adayları o afişlerde selamdan daha çok, “Aman gözünüzü seveyim, seçimde oyunuzu verin bana, sizin sevginizle ve kente hizmet aşkıyla dolu bu kalbi kırmayın, yormayın” der gibiler…
Sandık der ki
Seçimlerde oyla ders verilmez, ders alınır!