Sosyal Güvenlik denince akla ilk önce emeklilik geliyor. Emeklilik bir insan hakkıdır. Tüm gelişmiş ülkelerde insanlar belli bir yaşta çalışmaya başlar ve belli bir yaşa kadar çalışırlar. Vücutlarının en sağlıklı olduğu yıllarda çalışan insanlar yaşları ilerleyince emekli olmak isterler. Çalışma hayatında bir kısım vatandaş emekli maaşlarının düşüklüğünden, bir kısım vatandaş emekli olma şatlarının zorluğundan ve karmaşıklığından şikâyet eder durur. Ülkemizde 12 milyona yakın emekli vatandaşımız var. Ülke nüfusunun %15’i emeklilerden oluşuyor. Dünyada 132 ülkenin nüfusundan daha fazla emekli vatandaşımız var. Ülkemizde nüfus azalarak artıyor yani 2050’de nüfusumuzda artış azalacak. İstatistiksel verilere göre nüfusumuz 100 milyonu geçmeyecek. (Önemli, bu verilere Suriye’den gelenler katılmamıştır) Yani ülkemizde genç nüfus ilerleyen yıllarda yaşlandıkça emekli sayımız arttıkça ve genç çalışan nüfus azaldığında, emeklilerin maaşlarını finanse edemeyebiliriz. Bu nedenlerle ülkemizde emekli olacaklara siyasiler tarafından sık sık kötü sürprizler yapılmıştır. Emekli olacak kişilerin emeklilik tarihleri birçok hükümet tarafından daha sonraki yıllara ertelenmiştir. Bu değişiklikler vatandaşlarda hayal kırıklığına neden olmuştur.
Ülkemizde emekliliğin zor ve karmaşık olmasının nedeni emeklilik sisteminde sık sık değişikliklerin olmasıdır. Emeklilik sisteminin yakın tarihine baktığımızda;
Çalışanların emekliliklerinin geciktirilmesi son dönemde ilk kez,1987 yılında 3395 Sayılı Kanun ile Turgut ÖZAL hükümetince emeklilikte belirli bir süre prim ödeme ve belirli bir süre sigortalı olma şartının yanında belirli bir yaşı tamamlama şartı ile başlatılmıştı.
1992 yılında ise 3774 Sayılı Kanun ile Süleyman DEMİREL hükümetince emeklilikte ‘YAŞ’ şartı tamamen kaldırıldı.
08.09.1999 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan DSP, MHP, ANAP koalisyon hükümetince TBMM’den geçirilen 4447 Sayılı Kanun ile emeklilikte ‘YAŞ’ şartı yeniden eklendi ve eski çalışanlar için ‘KADEME’ getirildi.
4447 Sayılı Kanun’un eski çalışanlar ile ilgili ‘KADEMELER’ Anayasa Mahkemesi’nde iptal edildi ve TBMM iptal edilen bu ‘KADEMELER’ ile ilgili yeni bir düzenleme yaptı ve 23.05.2002 tarihinden geçerli olan 4759 Sayılı Kanun 01.06.2002 günkü Resmi Gazete’de yayınlandı.
Ardından bu kez 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile 01.05.2008 günü ve sonrasında işe girenler için Ak Parti hükümetince yeni bir emeklilik zamanı belirlenmiş ve kademeler getirilmiştir. Ancak bu kademe mevcut çalışanları çok etkilemediğinden vatandaştan herhangi bir tepki almadı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı geçtiğimiz günlerde emeklilik yaşı konusunda Avrupa ve dünya ülkelerine göre emeklilik yaşının ülkemizde ortalama 52 ile çok genç yaş olduğunu beyan etti. Bu açıklamalar bilimsel olarak bakıldığında çok doğru fakat vatandaşa bunu anlatmak için hükümetin bir hayli zorlanacağını düşünüyorum.
18 NİSAN 1999 GENEL SEÇİMLERİ
DSP %22.19
MHP %17.98
ANAP %13.22
1999 NİSAN SEÇİMLERİNDE MİLLİ İRADENİN %53,39’UN OYUNU ALAN KOALİSYON HÜKÜMETİ 08.09.1999 4447 SAYILI YASAYLA KADEMELİ EMEKLİLİK SİSTEMİNİ GETİRDİ. KADINLARIN EMEKLİLİĞİ KADEMEL OLARAK 58, ERKEKLERİN 60 YAŞA KADAR KADEMELİ OLARAK EMEKLİLİK YAŞI YÜKSELDİ.
HALKIM MEZARDA EMEKLİLİK DEDİKLERİ KADEMELİ EMEKLİLİK SONRASINDA İSE 3 KASIM 2002 SEÇİMLERİNDE BU 3 PARTİ TOPLAM %14,71’DE KALARAK MİLLİ İRADE TARAFINDAN CEZALANDIRILDI.
Bu verilere baktığımızda emeklilik yaşını yükseltmek hükümet için intihar olur!!!