Yenişehir Havaalanı’yla ilgili yazımdan sonra Üsküp’te AK Parti Bursa Milletvekilleri Mustafa Esgin ve Refik Özen’le konuyla ilgili yeni gelişmeleri konuştum.
Dün de Esgin’le telefonda konuşarak, somut gelişmeleri öğrendim.
Esgin öncelikle, Anadolu Jet uçaklarının Ankara Esenboğa ve İstanbul Sabiha Gökçen’den sonra en fazla sefer yaptığı havaalanının Yenişehir olduğunu hatırlattı.
Ardından Anadolu Jet yetkilileriyle yaptıkları görüşmenin detaylarını paylaştı.
Esgin’in diğer talebi ise yeni hatların konulması olmuş.
İç hatlarda Sivas, Samsun, Kayseri, Malatya, Elazığ, Antalya ve Bodrum; dış hatlarda Makedonya’nın Üsküp ve Bulgaristan’ın Filibe kentleri…
Bunlar, Hasan Eker gibi turizmcilerle birlikte fizibilitesi yapılmış ve hemşehri derneklerinin talepleriyle şekillenmiş hatlar.
Yani yüzde 80’in üzerinde doluluk oranlarına ulaşan Gaziantep, Diyarbakır, Muş, Erzurum ve Trabzon hatları gibi…
Peki Anadolu Jet yetkileri ne diyor?
Esgin’in teklifine sıcak bakmışlar ve özellikle son dönemde Yenişehir Havaalanı’ndaki doluluk oranlarının yüksek olduğuna dikkat çekmişler.
Ellerinde yeterli uçak olmadığı için yeni seferler koyamıyorlarmış ama
12 yeni uçak satın almışlar ve uçaklar geldiğinde Bursa’ya yeni sefer sözü vermişler.
Esgin, hemşehri derneklerinin yoğun taleplerini Anadolu Jet yetkililerine ilettiklerini ve en kısa zamanda yeni seferlerin konulacağını belirtti.
Yenişehir neden Sabiha Gökçen’e göre daha cazip
-Yenişehir Havaalanı, Sabiha Gökçen gibi yoğun olmadığı için yolcular uçuştan saatler önce havaalanına gitmek zorunda değil.
-Günde birkaç uçağın kalktığı Yenişehir Havaalanı’nda hava trafiği olmadığı için rötar yok denecek kadar az.
-Yenişehir yolcuları, Sabiha Gökçen’e gitmek için uçuş öncesi en az 2 saat vakit kaybetmek ve İstanbul’a yolculuk maliyetine katlanmak zorunda değil. Burulaş’ın otobüsleriyle sadece 6 liraya ve yarım saatte Yenişehir Havaalanı’na ulaşabilirler.
Çiftçinin dünü ve bugünü
Bugün ise bambaşka bir tablo var.
Rakamlar Gürsu Ziraat Odası Başkanı Kamil Dönmez‘den.
Okuyunca çok şaşıracağınıza eminim.
2000’li yıllarda 1 kilo armut ile 4 litre mazot alan çiftçi, bugün 4 kilo armut parasıyla 1 litre mazot alabiliyor.
2000’li yıllarda 10 ton armut parasıyla 1 traktör alabilen çiftçinin bugün 10 ton armuttan eline geçen para 80 bin lira.
1993’te deveci armudunun fiyatı sıfırlar atılınca 4 lira, bugün de 4 lira.
1993’te 150 ton armut parasıyla bin tonluk soğuk hava deposu veya ticari bir dolmuş sahibi olabiliyorken bugün sadece hayal edebilirsiniz.
12 yıl önce Gürsulu çiftçi şeftaliyi Aroma’ya 1 liradan verirken, geçen yıl 40 kuruşa verdi.
İstanbul seçimi
Binalı Yıldırım kazanırsa:
-Cumhur İttifakı, konumunu sağlamlaştırır.
-AK Parti ve MHP ittifakı yoluna devam eder.
-Binali Yıldırım, güçlü siyasi aktör ünvanını geri alır.
-YSK’nın kararı tartışılmaya devam eder.
-İmamoğlu, CHP’nin başına geçsin tartışmaları başlar.
-Ekrem İmamoğlu kazanırsa:
-Önemli büyükşehirleri kazanan muhalet bloğu seçim galibiyetlerini İstanbul ile taçlandırır.
-Ekrem İmamoğlu’nun cumhurbaşkanı adaylığı fikri güçlenir.
-Kemal Kılıçdaroğu derin bir oh çeker ve koltuğunu en az 4,5 yıl daha korur.
-YSK kararı tartışmaları sona erer