Bursa hızla gelişiyor, genişliyor, büyüyor.
Nüfusu artıyor, konut sayısı yükseliyor, trafiğe giren araç sayısı her geçen gün çoğalıyor.
Artan nüfus, yeni alt yapı yatırımları, yeni yolları, yeni kavşak yapımlarını zorunlu hale getiriyor.
Tüm bunlar da yeni kaynaklar gerektiriyor.
Ancak içinde bulunduğumuz ekonomik şartlar gereği, kamu yatırımlarında da ciddi tasarruflar söz konusu.
Peki yatırımlar duracak mı?
***
***
Dün Başkan Aktaş’la konuştum.
Birkaç gün sonra düzenleyeceği basın toplantısıyla önemli açıklamalar yapacakmış ancak dev ulaşım projeleri ve turizm konusunda ne yapacaklarını söylemekte sakınca görmedi.
***
Önce şu önemli bilgiyi verdi:
Metro güzergahında plan baştan aşağı değişmiş.
Eski projedeki güzergah Demirtaş ile Mimarsinan arasını kapsıyordu.
Yeni planlamaya göre metro Demirtaş’tan Otosansit’e, Otosansit’ten de Gürsu’ya uzanacak.
Ayrıca Nilüfer ve Terminal arasında da yeni bir hat planlandı.
Bu hattın güzergahı da şu şekilde:
Çalı-Acemler-Yunuseli-Terminal.
***
Bir de Şehir Hastanesi‘ne uzanan Bursa’nın yeni hattı söz konusu.
Yani Bursaray’ın yeni bir hattı olacak.
Çünkü 1 yıl sonra tamamlanması planlanan Şehir Hastanesi’ne ulaşımın sağlanması şart.
Ancak bu hattı hayata geçirmek için de ciddi bir kaynağa ihtiyaç var.
***
İşte tüm bu yatırımlar için Başkan Aktaş formül buldu.
Yap-işlet-devret veya gelir ortaklığı.
Aktaş, gerek metro hattının gerekse de Bursaray’ın yeni hatlarının finansmanı için yap-işlet-devret veya gelir ortaklığı modelinde karar kıldıklarını söyledi.
Yani, Büyükşehir Belediyesi’nin cebinden tek kuruş çıkmadan raylı ulaşım yatırımları hayata geçecek.
Tıpkı, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyol’u gibi.
***
Büyükşehir Belediyesi, yoğun şekilde yatırımcı firma arıyor bugünlerde.
Yatırımcı bulunduğu anda da sözleşme imzalanıp, yeni ulaşım yatırımlarının temeli atılacak.
***
Başkan Aktas, yeni dönemde ulaşım sorununu kökten çözmek için dev projeleri hayata geçirmeye kararlı.
Aslında metro yapımı için Ulaştırma Bakanlığı‘ndan destek alınacaktı.
Ancak öyle anlaşılıyor ki Bursa, kendi göbeğini kendi kesecek.
Doğru olan da bu galiba.
Hızlı Tren‘in akibeti ortada nitekim.
Turizm adaları geliyor
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş‘la, yeni dönemin yol haritasını da konuştuk.
Aktaş, seçimi kazanması halinde büyük projelerle 5 yıla damga vurmak istiyor.
Bunun için de şimdiden hazırlıklara başladı.
Dev ulaşım yatırımlarının yanı sıra, turizmde de önemli hamleler yapılacak.
Başkan Aktaş, Bursa’nın tarihi bölgelerini çok önemsiyor.
Hisar, Ulucami, Hanlar Bölgesi gibi tarihi bölgeler ve yapılar turizm adaları ilan edilecek.
Bu bölgeler tarihi yapıya uygun şekilde yeniden düzenlenecek.
Başta restorasyon çalışmaları olmak üzere, tarihi bölgeler daha fazla turist çekebilecek şekilde dizayn edilecek.
İttifakta son durum
CHP ile İyi Parti yetkilileri arasında görüşmeler devam ediyor.
Son noktayı, Kılıçdaroğlu ile Akşener koyacak.
İki liderin görüşmesinin aralık başını bulacağı belirtiliyor.
Görüşmelerde tıkanıklığa neden olan bazı iller söz konusu.
Bu illerde güçlü olduklarını savunan CHP’liler de İyi Partililer de taviz vermek istemiyor.
Orta yol nasıl bulunacak, bekleyip göreceğiz.
Bu arada ittifak illeri arasında Bursa’nın da olması bir beklenti.
Ne var ki, görüşmelerde bugüne kadar Bursa’nın masaya dahi yatırılmadığı bilgisi geliyor.
Daha somut bilgiyse şu:
Hem CHP İl Başkanlığı’na hem de İyi Parti İl Başkanlığı’na, ‘adayları belirlemek için ittifakı bekleyin” şeklinde bir talimat gelmedi.
Aksine iki partide de aday belirleme çalışmaları hızla sürüyor.
Son durum budur.