Bursa, 3 fay hattının tehdidi altında.
Kuzey Anadolu Fay Hattı‘nın kuzey kolu…
Kuzey Anadolu Fay Hattı‘nın orta kolu…
Kuzey Anadolu Fay Hattaı‘nın güney kolu…
Fay hattının kuzey kolu daha çok İstanbulluları ilgilendiriyor.
Ancak, 7’in üzerinde deprem üreteceği su götürmez bir gerçek olan İstanbul fayının kırılmasıyla, aralarında Bursa‘nın da olduğu çevre iller de etkilenecek.
Bursa için asıl büyük tehdit ise, fay hattının orta ve güney kolları.
Çünkü bu iki fay da yerleşim bölgelerinin tam içinden geçiyor.
Yani söz konusu iki fay hattının üzerinden 10 binlerce bina yükselmiş durumda.
Bursa’da her 150-180 yıl arasında büyük bir deprem olmuş.
Son büyük deprem ise 1855 yılında meydana gelmiş..
Yani tüm uzmanların da söylediği gibi Bursa depremi kapıda!
2 fay hattı da aktif olduğuna göre, küçük kıyametin kopması kaçınılmaz.
Ama yarın, ama bir yıl, ama 10 yıl sonra…
Tablo bu kadar netken, Bursa’daki 10 binlerce bina kaçak durumda ve yeni deprem yönetmeliğine göre de inşa edilmemiş.
Yani, Allah’lık.
Eyy vatandaş, yarın çok geç olmadan evini yenile.
Hazır yasa yürürlükteyken, hazır emsal artışı fırsatı sana altın tepside sunulmuşken…
Ellerine sağlık değerli okuyucu
Vali İzzettin Küçük‘ün trafik sıkışıklığını azaltmak adına, mesai saatlerini yeniden düzenlemesiyle ilgili yazımın ardından, bir okuyucumuz, sosyal medya hesabından yorum yapmış.
Dahası önerilerini sıralamış.
Devir yurttaş gazeteciliği devri…
Bilal Özdemir isimli okuyucunun önerileri de kayda değer:
“7 bin servis aracını azaltın, yolların hepsini bir anda çalışmalarla kapatmayın, trafik polislerini görevi başına davet edin. Emniyet şeritlerini kapatanları trafikten men edin, sıkışık trafikte şerit değiştirmek için can atanlara ağır trafik cezaları uygulayın. Yolları 3 şeritten 1 şeride, 4 şeritten 2 şeride sürekli düşürüp çıkarmayın. Acemler‘deki trafik sıkışıklığının sebebini bulun. 5 şeritten 3 şeride inmesin. Çevre Yolu’nun sağından sonra birden trafiğin nasıl açıldığını düşünün. O ana kadar şerit karmaşası yüzünden çıkan trafik sorununa çözüm bulun. Şehir planlamacılığını 5 yıllık değil 50 yıllık yapın, yatırımları ve yolları buna göre planlayın, ek bulvarlar, yollar yapın ama bu yolların ana arterlere bağlanmalarını yine tek şeritli yollarla yapmayın. Çünkü 3 şeritli geniş yoldan tek şeritli yola bağlanınca o yapılan yolların bir anlamı kalmıyor. Yol kenarlarına araç parketmesinler diye yere dubalar çakıp yine aynı yeri işgal edip trafiği tek şeritten vermeyin. Park etmemeyi öğretin. Saatlerle değil projeler ile oynayınız sayın büyüklerimiz.”
CHP’de neler oluyor
Sular bir türlü durulmuyor…
Önce İnegöl ilçe örgütü meselesi…
Ardından aralarında eski ilçe başkanlarının da olduğu çok sayıda ismin disiplin kuruluna verilmesi…
Son tahlilde, Orhangazi ilçe yönetiminin görevi bırakması…
Tüm bunlara, Mudanya Meclisi‘nin 4 CHP’li üyesinin istifalarının yürürlüğe konulması tüy dikti. (Mudanya Belediye Başkanı Hayri Türkyılmaz, seçimlerden hemen sonra partisinin belediye meclis üyelelerinin tamamının istifalarını almıştı.)
İşte tüm bu gelişmeler yaşanırken, önceki akşam bir toplantı gerçekleşti.
Toplantıyı düzenleyen isim CHP Genel Başkan Yardımcısı Lale Karabıyık…
Katılımcılar ise İl Başkanı Şadi Özdemir ve ilçe başkanları…
Yani partinin genel başkanları, ilçe başkanlarıya biraraya geldi ve parti içi meseleler konuşuldu.
Aslında bu aralar, CHP’de resmi ve gayriresimi çok sayıda toplantı yapılıyor.
Mevcut ilçe başkanları, eski ilçe başkanları, eski ve yeni yönteciler, her akşam farklı bir ilçede toplanıyor.
Hep söylüyoruz, ülkede can alıcı o kadar çok sorun varken, CHP‘nin kavgalı bir parti görüntüsü vermesi, CHP’lilerin de enerjilerini parti içi meselelere harcamasının, ne 90 yıllık çınara, ne de ülkeye faydası var.
Geçen hafta Osmangazi ilçe yönetimi, dayanışma yemeği vermiş ve hem Osmangazi İlçe Başkanı İsmet Karaca hem de İl Başkanı Şadi Özdemir, örgüte, birlik ve beraberlik mesajı vermişti.
Ancak o gecenin dumanı tüterken, Mudanya‘da ve Orhangazi‘de peş peşe gelişmeler yaşandı.
Ezcümle, CHP’lilerin birlik çağrılarına kulak verip, yüzünü dışarıya dönmeleri gerekir.