Önce şunu belirteyim:
Millet İttifakı, Cumhur İttifakı görüşmeleri gibi sorunsuz yürümüyor.
Nitekim AK Parti ve MHP kurmayları kısa sürede Türkiye genelinde el sıkışırken, CHP ve İYİ Parti yetkilileri henüz uzlaşamadıkları için birçok seçim bölgesinde adaylarını açıklayamıyor.
CHP ve İYİ Parti’nin anlaşmaya varamadığı illerin başında Bursa geliyor.
Bursa’nın krize dönüşmesinin başat faktörü de bilindiği gibi Osmangazi.
Krizin aşılması için hafta başında Kılıçdaroğlu ile Akşener akşam yemeğinde bir araya gelmişti.
Önceki gün ise CHP ve İYİ Parti heyetleri görüştü.
Bu görüşmede İYİ Partililer yeni bir teklifle geldiler.
Teklif şuydu:
“Tamam istediğiniz gibi Osmangazi’yi size verelim ama Orhangazi, Orhaneli ve İznik’te de bizim adaylarımızı destekleyin.”
Yani İYİ Partililer Osmangazi karşılığında 3 ilçe talep ettiler.
CHP’li heyet İYİ Partililerin teklifini değerlendireceklerini ilettiler.
Yani henüz hiçbir şey kesinleşmiş değil.
Ancak CHP’liler açısından İYİ Parti’nin yeni teklifindeki handikap şu:
Orhangazi ve Orhaneli adayları günler önce ilan edilmişti.
Yine de CHP heyeti ‘hayır’ demedi ve yeni bir görüşme olana kadar teklif üzerinde değerlendirme yapacaklarını belirtti.
Son durum bu.
Bu arada Yıldırım konusunda İYİ Partililerin bir ısrarı veya talebi yok.
Yani kuvvetle muhtemel Yıldırım’da CHP aday gösterecek.
Peki Bursa’da tablo ne zaman netleşecek?
En geç pazar günü netleşmesi gerekiyor.
Çünkü pazar günü önce MYK, ardından PM toplanacak.
O gün CHP’nin tüm adaylarının açıklanması bekleniyor.
Yani cumartesi, ittifak için kritik bir gün olacak.
Kılıçdaroğlu’nun en kısa Bursa programı
Atatürk Kongre Kültür Merkezi‘ndeki toplantıda Kılıçdaroğlu, İl Başkanı Hüseyin Akkuş ve Büyükşehir Adayı Mustafa Bozbey konuşacak.
Kılıçdaroğlu, toplantıya katıldıktan hemen sonra Ankara’ya dönecek.
Nitekim, Türkiye genelindeki adaylarla ilgili son çalışmasını yapacak.
Böylece Kılıçdaroğlu, en kısa Bursa programına katılmış olacak.
Yaklaşık 3 saat.
Ortak akıl
Yeni metro hatları ve istasyonlarla birlikte raylı sistemin uzayacağı plan, Bursa ulaşımının anayasası olacak.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın, göreve geldikten sonra ilk işi bu planı hazırlamak oldu.
Plan, katılımcı bir ruh ve ortak akıl üretilerek hazırlandı.
Yani sadece belediye bürokratlarının katılımıyla değil, konunun paydaşlarına danışılarak hazırlandı.
Sonuç:
Birçok maddede ret oyu veren muhalefet, 2035 Ulaşım Master Planı’na ‘evet’ dedi.
Yani Bursa’nın ulaşım anayasası oy birliğiyle kabul edildi.
Ortak aklın ve uzlaşmanın açmayacağı kapı yoktur.
Kent merkezinin yayalaştırılması
Bir toplantıda karşılaşan Bremen Belediye Başkanı, Bursa Büyükşehir eski Belediye Başkanı Erdem Saker’e, kent merkezini yayalaştırma sürecindeki zorluklarını anlatır:
“İlk günler kent merkezini yayalaştırdığım için Bremenliler beni gördükleri yerde neredeyse döveceklerdi. Ancak ilerleyen günlerde kent merkezini yayalaştırdığım için bana kızan halk, eski uygulamaya dönmem halinde beni öldürebilirlerdi.”
Kent merkezinin yayalaştırılması gibi uygulamalar radikal çözümlerdir.
Yani, ilk başlarda direnç gösterilebilir.
Ancak uygulama doğruysa er veya geç halk tarafından benimsenir, dahası alkışlanır.
Bursa’da da yıllardır kent merkezinin yayalaştırılması belediye başkanlarının gündeminde.
Ancak siyasi riskleri de içinde barındıran bu radikal uygulama henüz hayata geçmiş değil.
Kuşkusuz seçimlerden önce de gündeme gelmeyecek ama 31 Mart’tan sonra 5 yıl seçim olmayacağını hesap edersek, yayalaştırma projesinin en azından tartışılması kentin faydasına olur.
Çünkü kent merkezinin araç trafiğine kapatılıp yayalaştırılmasıyla:
–Kent merkezi nefes alır.
-Her geçen gün cazibesini yitiren Altıparmak ve Heykel’e değer katar.
-Sadece tramvayın çalıştığı güzergahtaki trafik sıkışıklığı son bulur.
-Araç trafiğinden arınmış bölgedeki tarihi yapıların gün yüzüne çıkarılması hızlanır.
-Otopark sorunu ortadan kalkar.
Yani neresinden bakarsanız bakın Bursa kazanır, Bursalılar kazançlı çıkar.