Geçen hafta Gelecek Partisi Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu Bursa’da idi.
Davutoğlu’na doğal olarak İl Başkanı Alpaslan Yıldız ve genel merkez yöneticilerinden İçişleri Politika Başkanı İzzettin Küçük eşlik etti.
Ancak bir diğer genel merkez yöneticisi, parti kurucularından Ulaştırma ve Altyapı Politikalar Başkanı Mustafa Öztürk yoktu!
Mustafa Öztürk hasta mıydı?
Yoksa şehir dışında veya acil bir işi mi vardı?
Hayır.
Peki genel başkanının Bursa’ya geldiği böylesine önemli bir günde neden yoktu?
Hatta parti kulislerinde konuşulanlara göre ya Alpaslan Yıldız görevden alınacak, ya da kriz derinleşecek, belki de Mustafa Öztürk görevinden istifa edecek.
Gelelim krizin nedenlerine…
Aslında kriz yeni değil.
Uzun zamandır Mustafa Öztürk ve bazı il yönetim kurulu üyeleri ile Alpaslan Yıldız arasında anlaşmazlıklar var.
Öztürk ve bazı il yönetim kurulu üyeleri Yıldız’ın yönetim anlayışından rahatsız.
Ayrıca Yıldız’ı şeffaf olmamakla suçluyorlar.
Krizin derinleştiği bir il yönetim kurulu toplantısında büyük bir tartışma yaşanmış.
Yönetim kurulu üyelerinden bir bölümü Yıldız’ı eleştirip, rahatsızlıklarını paylaşmış.
Suçlamalardan biri de Yıldız’ın nepotizm yaptığı iddiası.
Yıldız ise eleştirilere yanıt vermeye çalışarak, kendisini savunmuş.
Ancak kriz bitmemiş.
Yıldız ile ilgili eleştiriler ve talepler, parti içinde resmi kayıtlara da geçmiş.
Ayrıca Alpaslan Yıldız ile ilgili eleştirilerden Ahmet Davutoğlu’nun da haberi olmuş.
Davutoğlu’nun Mustafa Öztürk’ten yana tavır aldığı söylense de seçilmiş bir il başkanı olduğu için Alpaslan Yıldız ile yola devam etme kararı verdiği ileri sürülüyor.
Bu arada Bursa eski Valisi İzzettin Küçük’ün de Alpaslan Yıldız’ın yanında saf tuttuğunu duyuyorum.
Peki şimdi ne olacak?
Mustafa Öztürk ile Alpaslan Yıldız arasındaki ipler tamamen kopmuş.
Zaten Davutoğlu’nun Bursa gezisine katılmayan Öztürk’ün tavrı, krizin boyutunu ortaya koyuyor.
Davutoğlu’nun krizi nasıl sonlandıracağı şimdilik soru işareti.
ÖTV düzenlemesinden sonra hayaller ve gerçekler
Hayal 1- ÖTV değiştiği için, sıfır kilometre araçların fiyatları da değişti.
Gerçek: Her aracın ÖTV’si değişmedi. Yani hayalinizdeki aracın fiyatı düşmemiş olabilir. Zaten hangi aracın fiyatının değiştiğini bazı galericiler bile bilmiyor.
Hayal 2- ÖTV düştüğü için, hayalimdeki sıfır kilometre aracı en az 30 bin lira ucuz satın alacağım.
Gerçek: Evet bazı araçların ÖTV’si değiştiği için, satış fiyatları da otomatik olarak düştü. Ancak çip krizi ve yüksek talep nedeniyle sıfır kilometre araç bulmak, deveye hendek atlatmaktan daha zor.
Hayal 3- ÖTV düştü, ikinci el araçların fiyatı da düştü.
Gerçek: ÖTV düştü ama ikinci el araç fiyatları 1 lira bile düşmedi. Çünkü hiçbir galerici veya vatandaş, 100 liraya aldığı bir malı 90 liraya satmak istemez. Ayrıca sıfır kilometre araç bulunamadığı için ikinci el araçların fiyatları da düşmüyor.
Yılkı atları ve vefa
Yılkı atlarından birinin ayağı, bilinmeyen bir nedenle kırılıyor.
Yürüyemediği için bulunduğu yere yatan atın yanından sürüdeki diğer atlar hiç ayrılmıyor.
Ortaya da böyle içimizi ısıtan bir fotoğraf çıkıyor.
Diyeceğim o ki, birine hakaret etmek maksadıyla hayvan demeden önce bin kez düşünün.
Kim insan, kim hayvan?
Mudanya’dan bir okuyucu mektubu
“Sayın Mustafa Özdal, daha önce de bu konuda bir yazı yazıp konuya ilginizi belirttiğiniz için size ulaşıyor ve sorunun gazetenizde de yeniden gündeme gelmesini umuyorum. Özellikle eylül başında Mudanya Belediye Meclisi toplanacağı için. Burgaz’da en çok mağduriyetin yaşandığı projelerden birisi IKON 16 projesi. Bu proje bitme aşamasına çok yakın ancak onaylanamayan imar planları yüzünden bitemiyor. Bu konuda belediyenin mağdur olan çok sayıda kişiye destek olmasını ve mağduriyetimizi gidermesini istiyoruz. Bu site zaten tüm yasal kurallara uyarak yapıldı. 14 bloğun bir an önce tamamlanması, belediyenin onayıyla birkaç ay içerisinde mümkün olacaktır. ” Hülya Genç.