Aylardır Bursa’nın sıkışık trafiğini yazıyoruz.
Yazıyoruz, çünkü günün neredeyse her saatinde yoğun bir trafikle karşı karşıya Bursalılar.
Yani bu yakıcı soruna, dün eğilmiş değiliz.
Ancak dün gerek Olay yazarlarının, gerekse de Olay Haber Merkezi‘nin konuyla ilgili yazı ve haberleri, kentte yankı uyandırdı.
Bursalılar sosyal medya hesabından görüşlerini paylaştılar, muhalefet partileri açıklamalarıyla konunun takipçisi olduklarını gösterdiler.
Dün sabah ise telefonumuza gelen çağrının sahibi Bursa Emniyet Müdürü Selami Yıldız‘dan başkası değildi.
Söze, “Hepimiz kent için çalışıyoruz ve sorunların farkındayız” diyerek giren Yıldız, dün başlayan yepyeni bir uygulamadan söz etti:
“Ovaakça girişindeki kontrol noktası, trafik sıkışıklığına neden oluyordu. Bizim birinci önceliğimiz güvenlik. Ancak kontrol noktasını bugünden itibaren (dün) daha geriye Kurtul’a çekiyoruz. Bu trafiği rahatlatacaktır.”
Selami Yıldız, iki çalışmadan daha söz etti:
“Bunun dışında 24 Aralık’ta otoban açılmış olacak. Ağır tonajlı araçlar kent merkezine girmeden otobandan seyredecek. Orhaneli Kavşağı‘nı da genişletme çalışmaları söz konusu.”
Yıldız’a göre, yol kontrol noktasının geriye çekilmesi, otobanın açılması ve Orhaneli Kavşağı‘ndaki genişlemeyle birlikte, trafikteki araç yükünün yüzde 40’ı azalacak.
Yani Yıldız, biraz daha sabır istiyor Bursalılardan.
Yıldız ile polis denetimini de konuştuk.
Bu konuda anahtar kelimenin ‘kültür‘ olduğunu belirtti:
“Bir kültürün oluşması gerekiyor. Sürücüler empati yapmalı ve kendilerine yapılmasını istemedikleri davranışı başkalarına yapmamalı. Cezanın amacı ıslahtır. Ne kadar ceza keserseniz kesin, sonucu ıslah olmadığı sürece faydalı olmaz.”
Emniyet Müdürü Selami Yıldız’ın sözlerinden anlaşılıyor ki, polis konuya duyarsız değil.
Kuşkusuz trafik sorununun kökten çözümü de sadece polisin atacağı adımlardan geçmiyor.
Bu da muhalefetin görüşü
Cumhuriyet Halk Partisi Büyükşehir Grup Sözcüsü Erdal Aktuğ:
-Metro sabaha kadar, toplu ulaşım araçları da rantabl saatlerde çalıştırılmalı.
–T2 Tramvay Hattı‘nda işin başındayken, tramvay yerine HRS‘ye dönülmeli.
-Trafik güvenlik noktaları, ulaşımı, özellikle Gemlik, Bursa, Ovaakça bölgelerini olumsuz etkiliyor. Kontrol yapılsın, ama ulaşımı daha az etkilemesi için Valilik ve Emniyet ile birlikte çalışalım.
-Orta refüjlerde, sulama ve bakım saatleri düzenlensin. Trafiğin en yoğun olduğu saatlerde, anlamsız personel yoğunluğuyla (10-12 kişi) bu işi yapmayalım.
CHP Büyükşehir Meclis Grubu ayrıca, şu soru önergesini verdi:
“Şehir içi trafiği kullanan ağır tonajlı araçlar, UKOME kararları doğrultusunda hareket etmekte, belirli saatlerde şehir içi trafiğe çıkabilmektedirler. Bursa’da son aylarda ağır tonajlı araçların, hafriyat, inşaat atığı, toprak taşıyan araçlarının sayısının gittikçe arttığı, şehir içi trafikte tehlike yarattığı, trafik yoğunluğunu arttırdığı, görülmekte, bu konuda Bursa halkından yüksek oranda şikayet almaktadır.
-2016 yılı içinde UKOME‘den şehir içi yolları kullanmak üzere, ‘şehir içi güzergah izin belgesi’ alan ağır tonajlı araç sayısı kaçtır?
-İzinsiz trafiğe çıkan araçlar, hangi yöntemlerle tespit edilmektedir?
-2016 yılı içinde ihlal yapan araç sayısı kaçtır?
-Uygulanan denetim ve tedbirler nelerdir?
Milliyetçi Hareket Partisi Osmangazi Meclisi Grup Sözcüsü Cemil Aydın: Bursa trafiğinin kaosa döndüğü bu günlerde Ulubatlı Hasan Bulvarı (Kent Meydanı) üzerindeki kavşak içindeki minibüs durakları sorununu çözmek için bir adım atılmayacak mıdır? Daha ne beklenmektedir? Siyaset, hukuk ya da karşılıklı anlaşma… Bir yerden başlanmalıdır.
Tek bir kaza yetiyor
Otobanın Çağlayan TIR parkı yakınlarında kontrolden çıkan bir servis minibüsü yol ortasına yan yatıyor.
O dakika, otoban da kilitleniyor.
Otobanın her iki yönünü de sıkıştıran servis minibüsü yüzünden trafik felç oluyor.
Uzun zamandır sözünü ettiğimiz hadise tam da budur işte
Trafik kazaları, sıkışık trafiğin üstüne tüy dikiyor.