Demirtaş Organize Sanayi ve İş İnsanları Derneği Başkanı Nilüfer Çevikel, önceki gün önemli bir açıklama yaptı.
Çevikel’in açıklamasının özeti:
“Sanayici üzerinde sürekli artan maliyet yükünün azalması için fiyat istikrarı politikasının kararlılıkla uygulanması gerekir. Yüksek enflasyon ve kur fiyatlarındaki önlenemez yükseliş üretim aşamalarında ciddi anlamda gerilim ve belirsizlik yaratıyor.”
Nitekim döviz kurunun yükselmesi ihracatçının bayramı olması gerekirken, Çevikel tam tersi tablo ortaya koymuş.
Her ne kadar döviz kuru artsa da aynı oranda enerji fiyatları da yükseliyor, artan enerji fiyatları da maliyetleri olumsuz etkiliyor.
Ayrıca yüksek enflasyon, vatandaşın alım gücünün erimesi anlamına geliyor ki, bu durumun ücretlere yansıması kaçınılmaz.
Sanayiciler ile işçi sendikalarının toplu sözleşme masasında olduğu bir dönemde, ücret zamlarının maliyetlere yansıyacağını hatırlatalım.
Yüksek kurdan ve artan maliyetlerden sadece Çevikel değil, konuştuğumuz tüm ihracatçı işinsanları da şikâyetçi.
İhracatçı açısından durum böyle…
Bir de vatandaş penceresinden bakalım hadiseye.
Enerji fiyatlarının artması, benzin ve doğalgaz zamlarının habercisi.
Devlet bugüne kadar petrol fiyatlarını sübvanse ettiği için, zamlar pompaya yansımadı henüz.
Ancak ortada artık ‘alınmayacak vergi’ de kalmamış.
Artan doğalgaz fiyatlarının da faturalara yansıması bekleniyor.
Hasılı, bu kış çok çetin geçecek!
Emniyet’ten yanıt var
Trafikten, sağlığa, eğitimden, kent sorunlarına varıncaya kadar…
Trafikle ilgili yazılarıma İl Emniyet Müdürlüğü’nden henüz yanıt gelmese de, oto hırsızlığı vakalarıyla ilgili arandım.
Arayan Asayişten Sorumlu İl Emniyet Müdür Yardımcısı Erol Turan’dı.
Önce Turan’ın verdiği sıcak haberi paylaşayım.
Bursaspor’un Fenerbahçe’den transferi İsmail Yüksek’in çalınan aracı günler sonra bulunmuş.
Yüksek’in İznik’te çalınan aracı Çalı’da bulunmuş.
Erol Turan bu haberi paylaştıktan sonra istatistiki bilgiler aktardı.
2021’in ilk 10 ayında Bursa’da çalınan araç sayısı 507 imiş.
Bu 507 aracın 441’i bulunmuş.
Kayıp veya çalıntı araçların 36’sı şaibeli vakaymış.
30 araç ise henüz bulunamamış.
Çalınan araçların çoğu 1990 ile 2005 model arasındaymış.
Çalıntı araçların arasında immobilizer sistemle çalışan otomobillerin sayısı hayli azmış.
Ancak ya araç çalışır durumdayken çalınmış ya da sürücünün anahtarı işyerinden veya evinden çalınarak hırsızlık yapılmış.
Peki hırsızlar çaldıkları aracın birçoğunu neden satmıyorlar?
Turan, araçların birçoğunun hırsızlık amacıyla değil, suç dosyası kabarık kişiler tarafından kullanılmak üzere çalındığını söyledi.
Çalınan araçların çoğu da genellikle ıssız bir bölgede terk edilmiş şekilde bulunuyor.
Erol Turan şu mesajı verdi:
“Bursa’daki oto hırsızlığı sayısı, geçmiş yıllara ve diğer kentlere kıyasla fazla değil.”
Bursa Emniyet Müdürü Tacettin Aslan ve yardımcısı Erol Turan’a, kamuoyunu aydınlattıkları için teşekkür ederim.
BUTGEM de olmasa…
BUTGEM’de İŞKUR ortaklığında Mesleki Eğitim ve Beceri Geliştirme İşbirliği Projesi kapsamında istihdam garantili mesleki eğitim kursları düzenleniyor.
Son olarak tekstil sektörünün en fazla ihtiyaç duyduğu düz dokuma operatörlüğü mesleğinde yeni bir eğitim programı düzenlenmiş.
60 firma tam 700 dokumacı talep etmiş.
Benim de son yazılarımda değindiğim gibi, bir sonraki kurs da kaynakçı açığını gidermeye yönelik.
Kaynakçı adayları BUTGEM’de son teknoloji kaynak cihazları ve ekipmanlarıyla eğitilecek.
Eğitimlerin bir ayı BUTGEM’de, bir ayı da firmada, yani gerçek fabrika ortamında verilecek.
İşçi adayları eğitim boyunca para da kazanıyor.
Günlük 108 lira cep harçlığı…
Bugüne kadar bin 100’ün üzerinde eğitim programı sayesinde 35 bin kişi işgücüne katılmış.
Ancak tüm bu eğitimlere rağmen, kalifiye eleman açığı kapanmış değil.
Maalesef.