Olay Gazetesi Bursa

Ceza var, umursayan yok

Bu köşenin sıkı takipçileri, mütemadiyen Bursa trafiğine değindiğim yazıları hatırlayacaktır. Bu konuyu gündemde tutmaya çalışıyorum çünkü Bursa trafiği günden güne çekilmez hale geliyor. 25 kilometrelik yolu neredeyse bir saatte kateder duruma geldik. Kuşkusuz bunun birçok nedeni var. Ancak son yazımda polislerin denetimsizliğine değinmiş, UKOME kararlarına rağmen ağır tonajlı araçların Bursa‘nın ana arterlerinde arz-ı endam ettiğini, toplu taşıma araçlarının kafasının estiği her […]

Bu köşenin sıkı takipçileri, mütemadiyen Bursa trafiğine değindiğim yazıları hatırlayacaktır.

Bu konuyu gündemde tutmaya çalışıyorum çünkü Bursa trafiği günden güne çekilmez hale geliyor.

25 kilometrelik yolu neredeyse bir saatte kateder duruma geldik.

Kuşkusuz bunun birçok nedeni var.

Ancak son yazımda polislerin denetimsizliğine değinmiş, UKOME kararlarına rağmen ağır tonajlı araçların Bursa‘nın ana arterlerinde arz-ı endam ettiğini, toplu taşıma araçlarının kafasının estiği her yerde yolcu indirip, yolcu aldığını yazmıştım.

Yazıdan sonra Bursa Emniyet Müdürü Selami Yıldız ve ortak bir dostumuzun aracılığıyla, Trafikten Sorumlu Emniyet Müdür Yardımcısı Önder Dülger‘le, yüz yüze görüştük.

Dülger, elindeki verileri paylaştı, haziran, temmuz, ağustos, eylül ve ekim aylarında yaptıkları denetim sayısını ve kestikleri ceza miktarını söyledi.

Buna göre, 2015 yılı ilk 9 ayı ve ekim ayının ilk 25 gününde toplam 36 bin 83 ağır taşıt kontrol edilmiş.

Şehir içine girmemesi gereken 3 bin 323 adet araca da toplam 292 bin 424 lira para cezası uygulanmış.

Yeterli mi?

Elbette değil…

Zaten yeterli olsa, kamyon, TIR, şehirlerarası otobüs gibi ağır tonajlı araçlar bir daha şehir içine girmeye cesaret edemez.

Ancak bu noktada, polisin yeterli personele sahip olmadığı da bir gerçek.

Yani Dülger, denetim yapmalarına rağmen ancak sınırlı sayıda aracı yakalayabildiklerini söyledi.

Bir de trafiğin en işlek olduğu saatlerde polis ekiplerinin yaptığı denetim trafiği daha da olumsuz etkiliyormuş.

Ancak daha da önemlisi, kesilen cezaların şoförler tarafından ödenmeme olasılığı varmış.

Yani, plakaya yazılan cezayı şirketin ödeme ihtimali olduğu için, kural ihlali yapan şoförün zarar görmemesi söz konusu.

Gelelim durak dışı bekleme yapan otobüs, servis aracı, minibüs, özel halk otobüsü, taksi ve dolmuş gibi toplu taşıma araçlarına kesilen cezalara…

Yine Ekim 2015‘e kadar kesilen cezaların miktarlarına göz atalım.

23 bin 761 toplu taşıma aracına denetim yapılmış.

Durak harici bekleme yapan 656 araca da 57 bin 729 lira ceza kesilmiş.

Tablo bu…

 

Çevre cezaları cep yakıyor

 

Kuşkusuz, toplu taşıma araçlarına yönelik denetimler sadece trafik sıkışıklığını önlemeye yönelik değil.

Trafikteki bazı araçlar, çevre için de tehdit olabiliyor.

Tam da bu noktada, Bursa Emniyet Müdürlüğü ve Çevre İl Müdürlüğü iş birliği yapıyor.

Bu iş birliği kapsamında, 2015 Ekim ayına kadar yapılan denetimlerde 15 araca ceza kesilmiş.

Çevre kirliliğine neden olan söz konusu 15 araca, 27 bin 36 lira ceza kesilmiş.

Daha teknik bir ifadeyle 15 araç, egzoz emisyon ölçümlerine aykırı davrandığı içim toplamda 27 bin 36 lira cezaya maruz kalmış.

Diğer trafik ihlalleriyle karşılaştırdığımızda, çevreyi kirletme cezalarının çok daha yüksek olduğunu görüyoruz.

 

MHP’de koalisyon sesleri yükseliyor

 

Bir insanın adı çıkacağına canı çıksın derler…

Muhalefetin de MHP‘lilere yönelik, hayırcı yakıştırması öyle kolay atılacak cinsten değil.

Nitekim MHP eğer bir oy kaybına uğrayacaksa, hayırcı propagandanın etkisinin büyük olacağına şüphe yok…

Bunda Devlet Bahçeli’nin seçim gecesi erken seçimi telaffuz etmesi, koalisyon görüşmeleri boyunca sürekli ana muhalefet olma isteğini dillendirmesi, tüm koalisyon seçeneklerine kapılarını kapatması ve HDP‘ye karşı negatif tutumun rolü çok büyük.

İşte bu imajı silmek için MHP‘liler yoğun bir çaba içerisindeler.

Öyle ki daha seçim olmadan, koalisyona hazırız diye açıklama yapıyorlar.

Nerden nereye…